روش های سم زدایی از بدن را بدانید

انتخاب مواد غذایی نامناسب، مشکلات گوارشی و استرس می تواند میزان سم را در بدن افزایش دهد.

تولید آلاینده ها و سموم متعدد یکی از چالش های دنیای صنعتی است، موادی که روزانه انسان و سایر موجودات زنده را مورد هدف قرار داده است. تصفیه سموم ناشی از آلودگی های صنعتی، هوا و مسمویت با فلزات سنگین مانند سرب، جیوه، کادمیوم و آرسنیک نیازمند شناسایی تازه ترین راههای مقابله دراین زمینه است.

این سموم از کجا وارد بدن ما می شوند؟ با استفاده از چه روش هایی می توان این عناصر مضر را از بدن خارج کرد؟

بطور کلی سموم موجود در بدن به دو گروه عمده تقسیم می شوند. بخش بزرگی از این سموم مثل مواد به جا مانده از سموم گیاهی و آفت کش ها، فلزات سنگین ناشی از آلودگی هوا، انواع دخانیات و آلودگی های صنعتی از خارج وارد بدن انسان می شوند. دسته دوم نظیر سمومی که از تجزیه مواد غذایی و داروها در بدن تولید می شوند، نیز حاصل تجزیه مواد در بدن هستند.

منابع تولید سموم و راه های ورود آن به بدن

قطعا مصرف سیگار یکی از راه هایی است که بدن را مورد هجوم مواد سمی قرار می دهد اما راه های دیگری نیز وجود دارد که به راحتی می تواند مواد سمی را وارد بدن کند. هوایی که تنفس می کنیم و غذایی که می خوریم، نوشیدنی ها و داروها نیز می توانند از راه های ورود مواد سمی به بدن باشند. همچنین فشارهای جسمی و روحی که شیوه زندگی مدرن به انسان تحمیل می کند، سمومی را در بدن تولید می کند.

لوازم آرایشی و بهداشتی نظیر اسپری های ضد عرق، لامپ های فلورسنت و قندهای تصفیه شده از جمله منابعی است که مواد سمی در آن به وفور یافت می شوند. مواد نگهدارنده و مواد افزودنی موجود در غذاهای کنسرو شده از جمله سمومی هستند که به طور روزمره به بدن انسان وارد می شوند.

از طرفی فلوراید و کلر موجود در آفت کش ها به راحتی با آب مخلوط شده و وارد بدن انسان می شوند. همچنین تابش امواج مغناطیسی به بدن از طریق تلفن همراه که امروزه به سادگی در دسترس همگان یافت می شود، سبب می شود سمومی در بدن انسان تولید شده و به ارگان های بدن آسیب برسانند.

سم زدایی چیست؟

وقتی سموم و آلاینده ها وارد بدن می شوند، ابتدا کبد و سپس کلیه ها اقدام به جذب آن ها از طریق خون می کنند و در مرحله بعد به کمک مکانیسم های مختلف این سموم را به خارج از بدن هدایت می کنند که به این روند، پاکسازی خون یا سم زدایی گفته می شود. سم زدایی به هضم بهتر غذا و کسب انرژی کمک می کند و سبب می شود که فرد احساس بهتری نسبت به قبل داشته باشد.