9 باور غلط درباره تمرینات هوازی که باید فراموش کنید

در دنياي تناسب اندام خرافات و باورهاي غلطي وجود دارد، تمرينات هوازي نيز از اين قاعده مستثناء نيست. در واقع ميزان اطلاعات غلطي که درباره تمرينات هوازي وجود دارد با ميزان محبوبيت اين تمرين ها برابري مي کند. اطلاعات غلط زيادي در جامعه امروزي وجود دارد، براي همين ما از دو متخصص تناسب اندام، تراويس هاکينگز و مايکل ملينيوتيس خواستيم تا به چند مورد از شايع ترين خرافه هايي که در طول حرفه شان شنيده اند، اشاره کنند تا موضوع براي همه روشن شود.

اگر مي خواهيد وزنتان را کم کنيد، فقط مقدار زيادي تمرين هوازي داشته باشيد

واقعيت : بدن شما يک دستگاه با کارايي بسيار بالا است. اگر بخواهيم خيلي ساده بيان کنيم، مي توان گفت اگر شما مقدار زيادي تمرينات هوازي انجام دهيد، در انجام تمرينات هوازي عملکرد بهتري خواهيد شد، يعني براي انجام کار هاي بيشتر، از انرژي کمتري استفاده مي کنيد. اگر تمرينات هوازي را براي يک مسابقه استقامتي تمرين مي کنيد، راه حل خوبي است، ولي اگر هدف شما کاهش وزن است، بايد تمرينات قدرتي را هم به برنامه تان اضافه کنيد.
چون اثر تمرينات وزنه به نحوي است که حتي بعد از تمرين نيز کالري مي سوزانيد. ترکيبي از تمرينات قدرتي و هوازي به معني مصرف بيشتر کالري است و شما را زود تر به هدف تان در کاهش وزن مي رساند. حالت دويدن ايده آلي وجود دارد که همه بايد از آن پيروي کنند

واقعيت : قطعاً نکته هاي مفيدي وجود دارند که براي همه قابل اجرا باشند، ولي دويدن يک چيز شخصي است! جدا از حرکت دادن دست ها، تکيه دادن و آهنگ دويدن ، احتمالاً دليلي وجود دارد که شما به روش خودتان مي دويد. سعي کنيد بيشتر تمرکز بر اين باشد که يک آهنگ دويدن آهسته را به آرامي به يک آهنگ تند تر افزايش دهيد. اگر هنوز فکر مي کنيد يک روش ايده آل براي دويدن وجود دارد، ببينيد که روش دويدن پريسکا جپتو (دونده کنيايي برنده مدال نقره در المپيک لندن) چقدر در موفقيت هاي شگفت انگيزش نقش داشته است.
اگر من در طول تمرين گرسنه باشم، وزن بيشتري کم مي کنم يا وقتي در زمان مسابقه تغذيه درستي داشتم بهتر عمل مي کنم

واقعيت : " چربي در آتش کربوهيدرات مي سوزد " اگر شما براي شروع و در حال حرکت ماندن ميزان قابل دسترسي از گليکوژن نداشته باشيد، تمرين خيلي خوبي نخواهيد داشت. تمرينات نه چندان خوب هم نتايج خيلي خوبي را به شما نمي دهند. همچنين اگر شما دستگاه گوارش تان را با رعايت تغذيه مناسب در طول تمرينات استقامتي تمرين ندهيد، در زمان مسابقه خودتان را براي شکست آماده مي کنيد.
اگر براي کاهش وزن مي دويد، نوشيدني يا وعده غذايي بعد از تمرين را مصرف نکنيد!

واقعيت : ما گرسنگي دادن به بدن، آن هم زماني که بيشتر از هميشه به غذا نياز دارد را به هيچکس پيشنهاد نمي کنيم، چرا که اين شرايط دقيقاً زماني است که شما بايد کالري مصرف کنيد. مصرف به يک ميزان ? به ? از کربوهيدرات و پروتئين در نوشيدني بعد از دويدن مي تواند ذخاير گليکوژن را دوباره بازسازي کند و همچنين ريکاوري بدن نيز سريع تر انجام شود.
تمرين هوازي فقط مي تواند در باشگاه روي يک دستگاه خاص و در طول يک زمان خاص انجام شود

واقعيت : بدن شما زماني که فعاليت هوازي تان را با کارهاي روزانه ترکيب کنيد از هميشه خوشحال تر است. از پله ها استفاده کنيد، پياده به فروشگاه برويد و يا چند روز در هفته مسير کارتان را با دوچرخه طي کنيد. خودتان را به چالش بکشيد تا يک زمان براي بالا بردن ضربان قلبتان در برنامه روزانه جا بدهيد. به بيرون برويد و تنوع داشته باشيد.
اگر هدف شما کاهش وزن است، تمرين هوازي با شدت پايين و زمان طولاني از تمرين هوازي تناوبي با شدت بالا (اينتروال) مفيد تر است

واقعيت : تصور کنيد براي تمرين کردن ?? دقيقه وقت داريد. بسياري از مردم فکر مي کنند که اگر اين ?? دقيقه را به تمرين هوازي با شدت کم بپردازند، براي کاهش وزن آن ها مفيد تر است، چون آن ها در "منطقه چربي سوزي" تمرين مي کنند. اما اين يک باور غلط است، حقيقت اين است که تمرينات تناوبي(اينتروال) از زمان استفاده بسيار بهتري مي کند.
دليلش اين است : با وجود اينکه شما در طول يک ساعت درصد بيشتري از چربي را مي سوزانيد، با انجام تمرينات تناوبي کالري و چربي بيشتري مي سوزانيد. همچنين ريکاوري تمرينات تناوبي بار سنگين تري را بر دوش ذخاير انرژي مي گذارد و به همين خاطر شما بعد از تمرين هم کالري بيشتري را مي سوزانيد. در آخر بايد بگوييم که اگر هدف شما کاهش وزن است، تمرينات اينتروال براي شما مفيد تر هستند.