پوست جذاب با مواد طبیعی

 

گذز زمان ، آلودگي هاي هوا ، آسيب هاي ناشي از خورشيد لطافت و درخشندگي پوست را از بين ميبرند و خالها و لکهاي رنگي به جا ميماند. البته هرنوع پوست مراقبتهاي مخصوص به خود را دارد ، براي مقابله با آسيب ها و داشتن پوستي سالم در اين مقاله به چند ماده طلايي مغذي براي زيبايي پوست ومو اشاره شده است.

 

 

– برنج قهوه اي و سبوس برنج :

 

 در مقالات قبلي درباره برنج قهوه اي توضيحات کاملي داده ايم و همانطور که مي دانيد شکل و نوع پخت آن با برنج سفيد بسيار متفاوت است .برنج قهوه اي خواص بسيار زيادي دارد که اين مشکلات را ميپوشاند.

 

 اگراستفاده ازبرنج قهوه اي براي شما مقدور نيست ميتوانيد از سبوس برنج که روکش خارجي برنج قهوه اي و به شکل پودراست استفاده کنيد.سبوس برنج داراي ويتامين ها و املاح معدني از جمله آهن ، منگنز و ويتامين هاي گروه E وB ميباشد.

 

 

 

از اين ماده غذايي مفيد غافل نشويد.

 

 

– لبنيات بويژه لبنيات پروبيوتيک و کفير:

 

 به طور کل لبنيات يکي از مهم ترين محصولات مغذيدر زيبايي پوست به حساب مي ايند اما محصولات لبني پروبيوتيک يکي از فراورده هايي است که خواص آن توجه زيادي را به خود جلب کرده است.

 

 پروبيوتيک و کفيرعلاوه بر تامين باکتري هاي زنده حاوي مواد معدني با ارزشي از جمله کلسيم فسفر ، آهن ، منيزيم ، منگنز ، پتاسيم ، مس ويتاميهاي متعدد ازجمله ويتامين ب12 ، ويتامين k بوده و کمک موثري در درمان آلرژي مي باشد.

 

 

 

کفير همچنين در بهبود عملکرد کبد ، درمان ورم معده ، بهبود اختلالات روده بزرگ و کوليت ، سندرم روده تحريک پذير ، ورم مفاصل ، آسم و برونشيت کاربرد دارد. لازم به ذکر است که اکثر افرادي که عدم تحمل به لاکتوز دارند ، دوغ کفير را مي توانند تحمل کنند.

 

 

– چاي سبز :

 

 اين نوشيدني معجزه آسا علاوه بر تمام ويژگي هاي درماني که دارد مي تواند در نگهداري از پوست و زيبايي هم تاثيرگذارباشد.

اين نوشيدني منبع سرشاري از پلي فنولها و آنتي اکسيدان ها است که آن را به يک ماده ضدپيري تبديل کرده است .

چاي سبز همچنين يک محافظ قوي از پوست در برابر افتاب بوده و موجب جذب راديکالهاي آزاد و کاهش التهاب ناشي از اشعه هاي مضر مي شود.

 

– جوانه ها :

مواد غذايي پر خاصيتي هستند که اغلب ناديده گرفته ميشوند.جوانه ها سرشار از ويتامين هاي B و Eهستند. اين دو نوع ويتامين را به عنوان ويتامين جواني مي شناسيم پس جوانه ها اکسير جواني هستند.

از موارد مهم و مفيد ديگر آنها ميتوان به تقويت مو ، جلوگيري از ريزش مو ، رفع يبوست و بيحالي و خستگي اشاره کرد.

 

– ميوه هاي رنگي :

همه ميوه ها خواص ويژه و منحصر به فردي دارند و سرشار از آنتي اکسيدان و ويتامين ها هستند. ميوه هاي قرمز و به ويژه شاه توت ، انار، انگور و تمشک در بازسازي بافتهاي بدن کمک کرده و همه پوستها را تقويت ، مرطوب و روشن مي سازد.