اینترنت اشیا زندگی انسان را تغییر خواهد داد

اينترنت اشيا (IoT) به تدريج در حال گسترش نفوذ خود است و به نظر مي رسد در هر کجا وجود دارد. حتي پيش از آن که دستگاه هاي IoT بر جهان ما تسلط يابند، سلطه خود بر چرخه هاي اخبار را آغاز کرده اند. به عنوان مثال، مدير عامل سامسونگ طي سخنراني خود در نمايشگاه CES 2015 تنها طي پنج دقيقه 20 بار به اينترنت اشيا اشاره کرد.

اينترنت اشيا زندگي انسان را تغيير خواهد داد
به گزارش "گروه علم و فناوري" عصرايران، تعدادي از پلتفرم هاي فناوري مانند اپل، گوگل، و سامسونگ رقابت براي کنترل سيستم عامل و بستر اينترنت اشيا را آغاز کرده اند. بر همين اساس، هر روز اخباري درباره شرکت هاي نوپا و شرکت هاي بزرگ و هجوم آنها به اکوسيستم اينترنت اشيا شنيده مي شود. در ادامه به سه پرسش در مورد اين فناوري هيجان انگيز و پاسخ آنها مي پردازيم.

اينترنت اشيا به واقع چيست؟
اينترنت اشيا افزودن هوش به اشيا روزمره را در بر مي گيرد. به عنوان مثال، يخچال فريزر شما در آينده قابليت برقراري ارتباط با تلفن همراهتان را خواهد داشت که به نوبه خود تبادل اطلاعات و هشدارهاي وضعيت را درباره محتويات داخل آن انجام مي دهند.
به طور خلاصه، اينترنت اشيا اکوسيستمي از اشيا هوشمند اطراف انسان است. هوشمند سازي اشيا بي جان داراي دو جنبه است. نخست، اين دستگاه ها پيچيدگي يا اختلاف وظايف پيچيده را محدود کرده و يا از بين مي برند. دوم، آنها به مديريت اطلاعات در سبک زندگي ما که به طور روزافزون از سرعت بيشتري برخوردار مي شود و جهاني غرق در داده ها کمک مي کنند.
بنابر برآورد شرکت پژوهشي گارتنر، تعداد دستگاه هاي شبکه شده تا سال 2020 به 25 ميليارد عدد خواهد رسيد. اين دستگاه هاي شبکه شده به بررسي و جمع آوري داده ها از رفتارهاي فردي مي پردازند که آمار مرتبط با سلامت مانند داده هاي تناسب اندام و ژنتيک تا اولويت هاي خريد را شامل مي شوند.