مثلث مرگی که در کمین جوانان است!

تبليغات دروغين ماهواره‌اي در خصوص مکمل‌ها، دارو‌هاي نيروزا، توزيع اين دارو‌ها در برخي از آرايشگاه‌هاي زنانه و برخي از باشگاه‌هاي بدنسازي مثلث مرگ جوانان ما را تشکيل مي‌دهند که بايد در اين زمينه خانواده‌ها مراقب باشند.
به گزارش فارس، امروز که تب پرورش اندام و زيباسازي بدن در بين جوانان ما افزايش يافته است، از اين‌رو استفاده جوانان از داروهاي نيروزاي غيرمجاز هم بسيار شايع است، تا جايي که به قول اکثر ورزشکاران حرفه‌اي و کارشناسان مصرف نکردن مواد نيروزا در ورزش پرورش اندام به خصوص در رده حرفه‌اي ناممکن است.
اما کارشناسان معتقدند مصرف مواد نيروزا آن هم به صورت مجاز بايد فقط براي رده حرفه‌اي مطرح باشد، ولي به دليل تأثير بسيار سريع داروها و مکمل‌هاي غيرمجاز که متأسفانه اثر آنها بسيار کوتاه مدت نيز هستند، ورزشکاران به استفاده از اين مواد گرايش پيدا مي‌کنند و البته دچار عوارض بسياري از جمله افسردگي، پرخاشگري، ناتواني جنسي، سکته، خونريزي داخلي، تشنج، پوکي استخوان، لرزش دست و پا، کابوس، خودکشي و قتل مي‌شوند.

*خانواده‌ها مواظب مثلث مرگ فرزندان خود باشند
معاون اجتماعي و پيشگيري از جرم دادگستري لرستان در گفت‌و گو با فارس در اين خصوص هشدار داد و گفت: تبليغات نادرست ماهواره‌اي، دارو‌هاي مکمل براي تناسب اندام که در برخي بدنسازي‌ها استفاده مي‌شود، و برخي دارو‌هاي لاغري و زيباي که در آرايشگاه‌هاي زنانه مورد استفاده قرار مي‌گيرند، مثلث مرگ را تشکيل مي‌دهد.
محمد تقي شاکرمي اظهار داشت: خانواده‌ها بايد در اين زمينه فرزندان خود را بيشتر کنترل کنند، به به آن‌ها توجه بيشتري داشته باشند.
وي ياد‌آور شد: قرص‌هاي اکسي اليت که در ماهواره به صورت کپسول يا پودر براي کاهش قند خون که ساخت کشور ايالت متحده است، يکي از خطر‌هاي است که همه اقشار به ويژه جوانان را تهديد مي‌کند، زيرا اين دارو عوارضي همچون نارسايي و از دست دادن کبد، بي‌نظمي‌هاي قلبي و مرگ ناگهاني دارد.