لباس ورزشی، جایگزین مربی!

مهر: لباس کامل ورزشي که " آتوس" نام دارد مجهز به حسگرهاي کوچکي است که خروجي ماهيچه، ضربان قلب و تنفس را اندازه گيري مي کند.
وقتي که کاربر با اين لباس حرکت مي کند، فعاليت الکتريکي وي روي پوستش اندازه گيري مي شود و به اطلاعات سودمند عملکرد تبديل مي شود. اين اطلاعات به صورت وايرلس به دستگاهي به اندازه يک کارت بانکي که " هسته" نام دارد منتقل شده و با اپليکيشن آتوس هماهنگ مي شود.
اين اپليکيشن اطلاعات را جمع آوري مي کند و راهي براي درک انجام موثر تمرينهاي ورزشي به کاربر ارائه مي کند. براي مثال اين اطلاعات نمره اي براي تلاش ماهيچه هاي کاربر در نظر گرفته تا وي بداند که تا چه حد از ماهيچه هاي خود کار مي کشد.
در عين حال فعاليت ضربان قلب ثبت مي شود تا کاربران براي وارد شدن به منطقه درست ضربان قلبي خود فعاليت ورزشي و تناسب اندام خود را اصلاح کنند. اين حسگرها همچنين به کاربران اين اطمينان را مي دهند تا بدانند چه در حين انجام فعاليتهاي کششي و يا استفاده از وزنه در وضعيت تعادل به سر مي برند يا خير.
دانانجا جيالات و کريستوفر ويب دانشجويان دانشگاه واترلو که از تمرينهاي ورزشي روزمره خود احساس کسالت مي کردند اين لباس ورزشي را ابداع کردند تا افرادي که نمي توانند يک مربي شخصي داشته باشند از ميزان عملکرد ماهيچه هاي خود مطلع باشند.
اين لباس ورزشي با قيمت 99 دلار و دستگاه " هسته" با قيمت 199 دلار به فروش مي رسد. انتظار مي رود نسخه اوليه اين لباس از اوايل سال آتي ميلادي با 14 حسگر و دو حسگر اضافه براي ضربان قلب و تنفس وارد بازار شود.