چند خوردني مفيد براي مقابله با چاقي

متخصصان تغذيه تاكيد كردند: پياز، چاي سبز و برگ زيتون براي مقابله با چاقي مفيد هستند.

به گزارش ايسنا، يك پروفسور زيست پزشكي در مطالعات خود دريافته است كه انواع پيازهاي خوراكي، چاي سبز و عصاره برگ زيتون مي‌توانند با چاقي و بيماريهاي ناشي از آن مانند بيماري قلبي، ديابت و كبد چرب مقابله كنند. اين خوردني‌ها حتي در صورتي كه فرد يك رژيم غذايي پرچرب و پر از كربوهيدرات را داشته باشد، باز هم تاثيرگذار و مفيد هستند.

به گزارش شبكه خبري اي‌بي‌سي، پروفسور ليندسي براون، استاد دانشگا كوئينزلند جنوبي در بررسي‌هاي خود طيفي از خوراكي‌ها را روي موشهاي آزمايشگاهي آزمايش كرده است كه اين موشها رژيم غذايي ناسالم و مملو از قند و چربي داشتند.

روزنامه ديلي تلگراف نيز در گزارشي در اين باره آورده است: پروفسور براون متوجه شد غذاهاي خاصي وجود دارند كه به جلوگيري از رشد سلولهاي ملتهب در ناحي شكم موشها، كمك مي‌كنند.
وي دريافت: سولهاي چربي در موشهايي كه پياز، چاي سبز، عصاره برگ زيتون و هويج ارغواني مصرف مي‌كنند، كاهش پيدا مي‌كند و در پايان مطالعه اين موشها وزن قابل توجهي را از دست دادند.
وي نتيجه گرفت حتي وقتي موشها رژيم غذايي مناسبي هم نداشته باشند، اين تركيبات و خوردني‌ها مي‌توانند در جلوگيري از چاق‌ شدن آنها موثر باشند.
به گزارش ايسنا، پروفسور براون همچنين متوجه شد كه در اين موشها عملكرد قلب و كبد تا حد زيادي بهبود پيدا مي‌كند.
وي تاكيد كرد: مهمترين نتيجه از اين مطالعه اين است كه مردم براي حفظ وزن و تناسب اندام مناسب به جاي كمتر خوردن بايد صحيح خوردن را انتخاب كنند.
پياز و عصاره برگ زيتون حاوي نوعي فلاوونوئيد موسوم به «روتين» هستند كه در سيب و چاي نيز يافت مي‌شود. اين فلاوونوئيد از تغييرات متابوليكي ناشي از مصرف غذاهاي ناسالم و پرچرب و شيرين جلوگيري كرده و يا عوارض اين تغييرات نامطلوب را برطرف مي‌سازد.
اين مطالعه در مجله «تغذيه و بيوتكنولوژي دارويي» منتشر شده است.