4 خوراکی برای چربی سوزی

لاغر شدن و تناسب اندام امروزه تبديل به يکي مهمترين مسائل براي بسياري از انسانها شده است. ما قصد نداريم تا رژيم غذايي خاصي را براي شما معرفي کنيم، بلکه به دنبال اين هستيم تا 4 خوراکي چربي سوز را به شما معرفي کنيم.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، لاغر شدن و تناسب اندام امروزه تبديل به يکي مهمترين مسائل براي بسياري از انسانها شده است. به جرات مي توان گفت که تعداد رژيم هاي غذايي و تمرينات ورزشي موجود در جهان در حال حاضر بسيار زياد است و هر کدام از آنها براي اشخاص خاصي توصيه شده است. در اين مطل ما قصد نداريم تا رژيم غذايي خاصي را براي شما معرفي کنيم و بلکه به دنبال اين هستيم تا 4 خوراکي چربي سوز را به شما معرفي کنيم.

شکلات
بايد گفت که قبل از اين هم بسيار در مورد خواص اين ماده غذايي خوشمزه و تاثيرات مثبت آن خصوصا بر روي سيستم قلب و گردش خون شنيده بوديم. اما بر اساس جديدترين تحقيقات که در سال 2011 صورت گرفت است ، مشخص شده است که کاکائو حاوي آنتي اکسيداني به نام " epicatechins " است که باعث مي شود تا اولا رگ ها و موي رگ ها در قلب تقويت و ترميم بشوند و ثانيا از ميزان ذخيره سازي چربي در بدن انسان کاهش پيدا کند.

پنير
بسياري از افرادي که رژيم غذايي دارند سعي مي کنند تا لبنيات و خصوصا پنير را از برنامه غذايي خود حذف کنند و اين اشتباهي بزرگ است. بر اساس تحقيقات انجام گرفته در دانشگاه تنسي در آمريکا مشخص شده است که افرادي که روزي 3 بار از مواد غذايي لبني استفاده مي کنند چربي بيشتري مي سوزانند و البته فراموش نکنيد که لبنيات حاوي کلسيم فراواني است که براي استخوان سازي بسيار مهم و حياتي است و افرادي که کلسيم کافي دريافت نمي کنند عموما چربي بيشتري ذخيره مي کنند.

روغن نارگيل
شايد بسياري تصور کنند که روغن نارگيل بيشتر براي موهاي انسان و حالت دادن به آن به کار مي رود اما حقيقت اين است که اين روغن اين ميوه داراي نيز داراي خاصيت چربي سوزي است و همچنين در تحقيقاتي که در سال 2009 در کشور برزيل بر روي زنان انجام شده است مشخص شده است که روغن نارگيل باعث کاهش کلسترول مضر خون نيز مي شود.

خشکبار
انواع خشکبار مثل : بادام ، گردو ، فندق ، پسته و.. حاوي اسيد چرب مفيد امگا 3 هستند که براي حفظ سلامت قلب انسان بسيار مفيد است. در عين حال اين خوراکي ها با فعال کردن سيستم متابوليسمي بدن انسان باعث مي شوند که روند چربي سوزي در بدن انسان تسريع شود.اين خوراکي ها همچنين حاوي مقدار زيادي فيبر هستند که باعث مي شود تا انسان کمتر احساس گرسنگي کرده و بالطبع کمتر غذا مصرف کند.