15 بهانه برای ورزش نکردن!

سيمرغ - چه علل و بهانه‌هايي وجود دارد که ما را از ورزش کردن روزانه منع مي‌کند و در حقيقت بهانه‌هاي ما براي ورزش نکردن چه مي‌تواند باشد؟ گاهي ممکن است براي «ورزش نکردن» بهانه‌هايي داشته باشيم که ممکن است برخي از آنها عمدي باشد و شايد هم نباشد؛ امکان دارد که برخي از بهانه‌هاي ما براي ورزش نکردن واقعي باشند و شايد هم غير از آن باشد.
براي آگاهي درباره بهانه هايي که افراد براي «ورزش نکردن» مي سازند و بهانه هايي که به زبان خود مي آورند، اين مقاله را بخوانيد.
پزشکان توصيه مي کنند براي اينکه زندگي شما تضمين شود و احساس سلامت داشته باشيد هر روز ورزش کنيد.
دور کمر به شما هشدار مي دهد، افزايش وزن در واقع به کم شدن پول شما منتهي مي شود زيرا ديگر شلوار شما اندازه تان نمي شود. شما خودتان مي دانيد که هر گونه تاخير در قدم نهادن روي تردميل براي سلامتي شما هزينه آور است و سلامتي شما را در معرض خطر قرار مي دهد.
با وجود همه اين موضوعات، شما همچنان براي ورزش نکردن بهانه تراشي مي کنيد.
اين مقاله برخي از بهانه هاي رايج مردم براي اينکه بدن آنها از فعاليت فيزيکي کافي برخوردار نبوده است را در فهرستي ليست کرده است که ما به 15 مورد آن مي پردازيم.

1. من وقت ندارم
اگر شما وقت داشته باشيد آن را به نشاط و سرخوشي اختصاص مي دهيد يا به تماشاي فيلم مي پردازيد، يا تمام طول روز را در مبلمان خانه خود لم داده و به آرامش مي گذرانيد.
ما مطمئن هستيم که شما مي توانيد روزانه حداقل نيم ساعت را به بهبودي بدن خود اختصاص دهيد.

2. ورزش کردن خسته کننده است
ورزش کردن لزوما به معني اين نيست که شما به باشگاه برويد و هر روز و هر هفته به روش قديمي دمبل بلند کنيد. ورزش کردن هر نوع تلاش فيزيکي است که سلامت و تناسب اندام شما را بهبود مي بخشد.
پياده روي تند در پارک، بازي اسکواش، يوگا، رفتن به جنگل، ايروبيک آبي، حرکات موزون حداقل نيم ساعت در اتاق خود، بعنوان ورزش محسوب مي شوند.

3. من بچه دارم
اين بهانه شايد کمي سطحي به نظر برسد اما نکته اينجاست که کودکان شما گناهي ندارند و اين بهانه خوبي براي ورزش کردن نيست.
زماني که شما در حال استراحت يا خواندن مجله در خانه هستيد آنها ترجيح مي دهند که يک ساعت را با دوستان خود «قايم باشک» بازي کنند، پس زمان هايي وجود دارند که شما مي توانيد علاوه برداشتن کودک خود، ورزش کنيد.

4.من هيچ نتيجه اي نمي گيرم
گر صبر کني ز غوره حلوا سازي؛ بدن شما براي جريان عادي و دايمي نياز به زمان دارد و شما بايد صبر کافي داشته باشيد و به آن زمان اختصاص دهيد.

5.عضويت در باشگاه گران است
اگر شما يک دانش آموز يا دانشجو هستيد، ورزشگاه داراي تخفيف دانشجويي را پيشنهاد مي کنيم. عضويت در يک باشگاه به شما کمک مي کند تا از شر غبغب خلاص شويد و اين ميسر نمي شود مگر اينکه براي سلامتي خود کمي خرج کنيد.

6.من انگيزه اي پيدا نمي کنم
شما حتي يک انگيزه هم براي خود پيدا نمي کنيد؛ اما با ورزش کردن شما زماني که منحني هاي قلمي شدن بدن خود را دريافت مي کنيد مي توانيد دل گرم شويد و تحت تاثير قرار بگيريد و اين خود، انگيزه بزرگي را در شما ايجاد مي کند.
زماني که شما ورزش مي کنيد به دليل اينکه جوان تر به نظر مي رسيد، احساس شادي بيشتري مي کنيد پس اين هم مي تواند انگيزه خوبي براي ورزش کردن باشد.

7.ورزش کردن صدمه مي رساند
مربيان باشگاه براي يک دليل استخدام مي شوند؛ فقط به دليل اين که کمر، پاها و صورت شما صدمه نبيند، آنها حضور دارند. در مورد بدن خود (درد و البته صدمات) مي توانيد با مربي خود صحبت کنيد.

8.من شروع مي کنم؛ اما رهايش مي کنم
اين موضوع، عدم کنترل ذهن و نيروي اراده شما را نشان مي دهد. من پيشنهاد مي کنم شما در ابتدا تمرين تمرکز و انديشه (مديتيشن) کنيد چرا که به شما کمک مي کند تا کنترل و نيروي اراده خود را قوي تر بسازيد و بر اين مشکل غلبه کنيد.

9.من از شنبه شروع مي کنم
شما معمولا اين بهانه را پيش از آخر هفته و در طول هفته بکار مي بريد. با اين بهانه جلسات تمرين خود را به تعويق مي اندازيد.
از زماني که شما به اين تصميم فکر مي کنيد، سوار بر کشتي سلامت مي شويد و تا زماني که هفته ورزش کردن آغاز شود، به انگيزه خوردن غذا گرايش پيدا مي کنيد.
آيا واقعا از آغاز روز شنبه (آغاز هفته) ورزش کردن را شروع مي کنيد؟

10. من خيلي پير هستم
آيا شما مسن تر از دونده هندي هستيد که با داشتن بيش از 100 سال سن همچنان دونده ماراتن باقي مانده است؟ اگر نه، پس دست از اين بهانه برداريد.
اجازه بدهيد به شما بگويم که ورزش کردن خود باعث مي شود که احساس جواني بيشتري کنيد.

11.من خيلي چاق هستم
با گفتن اين بهانه آيا فراموش کرده ايد که ورزش کردن منجر به سوزاندن چربي، کاهش وزن و شکل گرفتن عضلات مي شود؟
اگر واقعا به دليل چاق بودن خجالت مي کشيد که بيرون برويد و اين بهانه را مي آوريد، لطفا سريع تر ورزش را شروع کنيد تا به اندام دلخواهتان برسيد.
سالن ورزش و ديگر مکان هاي ورزشي، مکاني است که افراد چاق براي لاغر شدن به آنجا مي روند، بنابراين، شما تنها کسي نيستيد که چاق هستيد و مي خواهيد ورزش کنيد.

12.ورزش من را گرسنه مي کند
کاملا درست است اما اگر شما مي خواهيد وزن خود را از دست بدهيد بايد وعده هاي غذايي پر کالري را حذف کنيد تا سريع تر وزن شما کم شود.

13.من نمي توانم دوست پيدا کنم
اين حقيقت که شما همچنان در جستجوي يک رفيق هستيد و به تنهايي نمي توانيد ورزش کنيد به معني آن است که شما منتظر ديگران هستيد.
دنيا منتظر هيچکس نمي ماند! سريع تر آن را درک کنيد و بهتر است که براي خود باشيد.

14.من نمي دانم چگونه ورزش کنم
مربيان در سالن ورزش و در صورتي که بخواهيد در خانه به تنهايي ورزش کنيد، فيلم هايي که در اين زمينه وجود دارد به شما مي تواند کمک کند تا چگونه ورزش کنيد.

15.من بيش از حد خسته ام
خسته بودن يک بهانه براي ورزش نکردن نيست. خستگي، بنيه و قدرت عضلاني ضعيف را نشان مي دهد.
ورزش روزانه به شما کمک مي کند تا استقامت و قدرت عضلاني در شما بهتر شود و شما را شاد و سر حال مي کند. تنها دليلي که شما را عقب نگه مي دارد خود «شما» هستيد. اگر شما از جاي خود برخيزيد و به سمت ورزش برويد مطمئنا نتايج بسيار با ارزش و پراهميتي خواهيد گرفت.