کاهش مصرف چربی با ۹ ترفند ساده

افکارنيوز: اگر مي‌خواهيد چند کيلو لاغر شويد يا راحت‌تر نفس بکشيد چند توصيه داريم تا مصرف چربي را کاهش دهيد.چربي‌ها براي بدن لازم هستند اما مقدار زياد آن به تناسب اندام و سلامت رگ‌ها رحم نمي‌کند. يعني بايد از همان اول در مصرف چربي و روغن حد تعادل را رعايت کنيد تا به مرور زمان دچار مشکل نشويد. اگر مي‌خواهيد چند کيلو لاغر شويد يا راحت‌تر نفس بکشيد چند توصيه داريم تا مصرف چربي را کاهش دهيد.

بفرماييد شير بدون چربي :
به افرادي که مي‌گويند شير بدون چربي مزه‌ آب مي‌دهد توصيه مي‌کنيم مقداري چربي به آب اضافه کرده و نوش جان کنند ببينند طعم آن چه فرقي دارد! براي اين که ميزان چربي دريافتي‌تان را کاهش دهيد شير خامه گرفته شده استفاده کنيد. اگر عادت داريد قهوه يا نسکافه تان را با شير ميل کنيد نيز از اين شير استفاده کنيد. در اين صورت آخر هر هفته مقدار چربي و کالري دريافتيتان کاهش مي‌يابد.

پنير کم چرب ميل کنيد :
پنير يک صبحانه و همچنين ميان وعده‌ بسيار مناسبي است اما در عين حال چرب است. معمولاً پنير بين ?? تا ?? درصد چربي اشباع شده دارد که بايد از آن پرهيز کرد. درست است که چربي موجود در پنير کمتر از کره است (کره حاوي ?? درصد چربي اشباع شده است) اما اين دليل نمي‌شود که در مصرف آن زياده‌روي کنيد. توجه داشته باشيد که اگر عاشق پيتزا هستيد يا پنير زيادي در نانتان مي‌گذاريد و ميل مي‌کنيد جاي تعجبي نيست که سايزتان کم نمي‌شود. توصيه مي‌کنيم از پنيرهاي کم چرب استفاده کنيد.

در مصرف چربي‌هاي مفيد هم احتياط کنيد :
چربي‌هاي خوب براي سلامتي مفيدند اما اين دليل نمي‌شود که مثلاً روغن زيتون را به جاي آب استفاده کنيد. درست است که روغن زيتون حاوي اسيدهاي چرب اشباع نشده‌ مونو مي‌باشد که ميزان کلسترول خون را کاهش مي‌دهد اما در هر حال روغن است و مصرف بي‌رويه‌ آن خوب نيست. زماني که سالاد مي‌خوريد به سلامتي‌تان خدمت مي‌کنيد اما زماني که روغن زيتون را روي همين سالاد مفيد خالي مي‌کنيد کالري زيادي را به خود تحميل کرده‌ايد.

ماست يوناني ميل کنيد :
ماست يوناني در ايران نيز توليد مي‌شود. اين ماست حاوي چربي کمتر و پروتئين بيشتري از ماست‌هاي معمولي مي‌باشد. با وجود اين که ادعاي ?% چربي فقط براي تبليغ است اما با اين حال مصرف اين ماست يکي از روش‌هاي کاهش مصرف چربي مي‌باشد. براي اين که سالاد خوشمزه و سالمي ميل کرده باشيد مي‌توانيد به جاي استفاده از سس مايونز (هر قاشق سس مايونز ?? گرم چربي دارد) از اين ماست خوشمزه استفاده کنيد. هم خوشمزه‌تر است هم سالم‌تر!