چه چیزهایی بخورید که همیشه تناسب اندام داشته باشید؟

باشگاه خبرنگاران: مصرف کلسیم تأثیر زیادی روی سلامت بدن دارد. اگر کلسیم کافی از طریق مواد غذایی دریافت نکنید هر کاری هم بکنید برای لاغر شدن دچار مشکل خواهید شد.
واقعیت این است زمانی که میزان کلسیم کم باشد بدن هورمون‌هایی ترشح می‌کند تا بهتر بتواند از کلسیم مواد غذایی استفاده کند. مشکل اینجاست که در این حالت بدن به سلول‌ها اعلام می‌کند تا چربی‌ها را ذخیره کنند. محصولات لبنی مثل شیر، پنیر و ماست منبع کلسیم هستند. هر روز و به طور مداوم از محصولات لبنی استفاده کنید. شاید یکجا 45 کیلو لاغر نشوید! اما اگر مراقب کالری‌های دریافتیتان باشید تا 7 کیلو را می‌توانید کم کنید!

چای سبز
بر اساس نتایج پژوهشی ، چای سبز باعث آب شدن چربی‌های دور شکم می‌شود. البته به شرط این که پیاده‌روی هم داشته باشید.
در این پژوهش شرکت کننده‌ها یک نوشیدنی حاوی کاتچین (آنتی اکسیدان قوی موجود در چای سبز) مصرف کردند و گروه دیگر یک نوشیدنی فاقد این آنتی اکسیدان دریافت داشتند. هر دو گروه هر هفته به مدت 180 دقیقه ورزش و به ویژه پیاده‌روی کردند. بعد از 12 هفته محققان مشاهده کردند که شرکت کننده‌های گروه اول 7.4 درصد بیشتر از شرکت کننده‌های گروه دوم چربی‌های دور شکم خود را آب کردند.
واقعیت این است که کاتچین، متابولیسم یا همان سوخت و ساز بدن را تحریک می‌کند و باعث می‌شود بدن چربی‌های بیشتری بسوزاند. برای استفاده از خواص لاغری چای سبزلازم است که روزانه بین 4 تا 6 فنجان چای سبز بدون کافئین بنوشید و هر هفته حداقل 180 دقیقه ورزش کنید.

تخم مرغ
برای کاهش وزن و خوش اندام شدن لازم است که میزان کالری‌های دریافتی را کاهش دهید اما نباید خود را از مصرف پروتئین‌های لازم محروم کنید.
طی تحقیقاتی که صورت گرفته است ، افرادی که یک رژیم غذایی حاوی میزان مناسبی پروتئین داشته‌اند ( 40 درصد پروتئین و 30 درصد گلوسید) بعد از یک سال نسبت به افرادی که رژیم غذایی‌شان سرشار از گلوسیدها بوده است (55 درصد گلوسید و 15 درصد پروتئین)، 38 درصد چربی بیشتری سوزانده‌اند.
پروتئین باعث کاهش وزن می‌شود چون بدن برای تجزیه‌ی پروتئین‌ها از انرژی و بنابراین کالری بیشتری استفاده می‌کند. از طرف دیگر پروتئین‌ها نسبت به گلوسیدها احساس سیری طولانی مدتی ایجاد می‌کنند. تخم مرغنیز یکی از مواد غذایی سرشار از پروتئین است که می‌تواند به لاغری شما کمک کند.

گردو و بادام
این مواد غذایی به آب شدن چربی‌های دور شکم کمک می‌کنندبر اساس تحقیقاتی که توسط محققان صورت گرفت ، شرکت کننده‌ها همچنان به دو گروه تقسیم شدند و گروه اول رژیم مدیترانه‌ایرا دنبال کرده و روزانه نیز 30 گرم گردو مصرف کردند. گروه دوم نیز همین رژیم را دنبال کردند اما هر هفته یک لیتر روغن زیتون مصرف کردند.
محققان مشاهده کردند اگر گردوو دیگر دانه‌های روغنی بیش از حد مصرف نشود اثرات مثبتی ایجاد می‌کند. به خاطر اینکه این مواد غذایی سرشار از فیبر، پروتئین و چربی‌های مفید هستند و این‌ها حساسیت بدن را نسبت به انسولین افزایش داده و برای همین به لاغر شدن کمک می‌کنند.

ماهی آزاد
محققان معتقدند امگا 3 ها توده‌ی چربی بدن را کاهش می‌دهند. البته هنوز برای آن‌ها مکانیسم دقیق این اثر مشخص نشده است. یعنی محققان به طور دقیق نمی‌دانند امگا3‌ها با چه مکانیسمی چربی‌ها را آب می‌کنند.
نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهد که امگا3ها جلوی اشتها را می‌گیرند و تا دو ساعت بعد از مصرف ماهی‌های سرشار از این اسیدهای چرب مفید احساس سیری ایجاد می‌کنند. تا جایی که امکان دارد ماهی آزاد و یا ماهی‌های چربدیگر مثل ماکرو، تن و غیره میل کنید.