نکاتی در مورد جراحی برای کاهش وزن

ورزش قبل و بعد از جراحي لاغري
بايد بدانيد که حفظ يک برنامه تناسب اندام قبل و بعد از عمل جراحي شما را در جاده رسيدن به وزن سالم قرار مي دهد. بر همين اساس انجام فعاليت بدني قبل و پس از جراحي باي پس معده براي موفقيت در کاهش وزن ضروري است.
وقتي به سرعت لاغر مي شويد، در واقع عضلات تان تحليل مي رود، در حالي که عضلات نقش بسيار مهمي را در متابوليسم طبيعي بدن ايفا مي کنند. ورزش يک راه ايمن و موثر براي حفظ بافت عضلاني بدن است که به حفظ متابوليسم بدن کمک مي کند و کاهش وزن را تسهيل مي نمايد.
يک مطالعه جديد نشان مي دهد که از 190 فرد بيماري که تحت عمل جراحي کاهش وزن قرار گرفتند، 68 درصد اعلام نمودند که در طي يک سال بعد از عمل جراحي فعال گشتند و منظور از فعال بودن، حداقل 200 دقيقه فعاليت بدني در هفته به صورت پياده روي يا فعاليت بدني متوسط تا شديد بود.
افراد فعال به طور متوسط 6 تا 7 کيلوگرم بيشتر از افراد غير فعال کاهش وزن داشتند، همچنين کمتر دچار عوارضي مانند افسردگي و اضطراب شدند و از سلامت عمومي بهتري برخوردار بودند.
بنابر توصيه متخصصين تغذيه، فعاليت بدني همچنين زمان بهبود و خطر عوارض پس از عمل جراحي را کاهش مي دهد. به علاوه فعاليت بدني به بهبود حالات رواني و کاهش استرس در افراد کمک مي کند.
افرادي که بر انجام ورزش و فعاليت بدني تاکيد مي کنند کاهش وزن بيشتري مي يابند و حفظ وزن سالم نيز براي آنها آسان تر است.