راهنمایی برای خرید آیفون

به تازگي شرکت اپل از دو مدل آيفون جديد پرده‌برداري کرد. اين دو مدل آيفون 5S و آيفون 5C در پنج رنگ مختلف بود. اگر شما قصد خريد يک تلفن‌همراه هوشمند مدل جديد آيفون را داريد و مثل ما اين پرسش در ذهنتان مطرح شده که کدام‌يک از اين دو مدل براي شما بهتر است، اين مطلب را بخوانيد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، شرکت اپل، آيفون 5S را پيشتازترين ايده تلفن‌هاي همراه مي‌داند. بدنه آلومينيومي اين گوشي در ظاهر تقريبا مشابه آيفون 5 است، اما در داخلش سخت‌افزارهاي جديدي ديده مي‌شود.
از همه آنها مهم‌تر مي‌توان به پردازنده جديد A7 اشاره کرد که اپل در مورد آن به عنوان اولين پردازنده 64 بيتي در دسترس براي تلفن‌هاي هوشمند، حسابي جار و جنجال به راه انداخته است. همچنين پيکربندي 5S متشکل از يک پردازنده کمکي جديد براي سنسورهاي حرکتي موسوم به M7، يک‌سري ارتقا و قابليت‌هاي تازه دوربين و يک سيستم تصديق اثر انگشت Touch ID نيز وجود دارد.
بهينه‌سازي‌هاي صورت‌گرفته ديگر نسبت به آيفون 5 عبارت از باتري بزرگ‌تر، پشتيباني گسترده‌تر از شبکه‌هاي موبايل و انتخاب‌هاي رنگي بيشتر است.

پردازنده جديد A7
پردازنده درون آيفون 5S بي‌شک قدرتمندترين تراشه‌اي است که تا به حال شرکت اپل داخل يک وسيله قابل حمل قرار داده است. ضمنا اين اولين تلفن همراه هوشمندي است که مانند رايانه‌هاي دسکتاپ و لپ‌تاپ‌ها از معماري 64 بيتي بهره مي‌برد. ممکن است اهميت اين امر بلافاصله بر کاربران آشکار نشود، چرا که مدت زماني لازم است تا برنامه‌هايي که از اين قابليت جديد سود مي‌برند، نوشته شوند.
در هر حال پردازنده جديد امکانات فوق‌العاده‌اي را جهت گسترش سخت‌افزاري و ذخيره انرژي در اختيار مي‌گذارد. پشتيباني A7 از آخرين استاندارد OpenGL ES 3.0 به معناي کارايي بهتر گرافيکي نيز هست. در واقع اپل ادعا مي‌کند عملکرد آن در وظايف تشنه رايانش و پردازش گرافيکي تا دو برابر بيش از نسل پيشين آن است.

پردازنده کمکي M7
آيفون s5 همچنين شامل يک پردازنده جداگانه به‌نام M7 است که عهده‌دار کار حسگر داده است. M7 يا آن طور که اپل آن را مي‌نامد، پردازنده کمکي حرکتي يک تراشه به تمام معني جديد است که از عهده داده سنسورهاي متعدد گوشي و از جمله آنها حسگرهاي شتاب‌سنج و قطب نما نيز بخوبي برمي‌آيد.
خب، حال چرا پردازنده جداگانه براي همه اينها در نظر گرفته شده است؟ کليدش اين است که M7 قادر است تا داده را از منابعش کنده (لاگ کند) بي‌آن‌که پردازنده A7 را به‌طور کامل بيدار کند. اين امر مترادف اين است که نه‌تنها برنامک‌هاي (app) رديابي‌ ـ‌ تناسب اندام بسيار آسان‌تر در پس‌زمينه اجرا مي‌شوند، بلکه حتي شارژ ارزشمند باتري شما را کمتر مصرف مي‌کنند. حتي با استفاده از رابط کاربري برنامه‌نويسي برنامک‌هاي (API) جديد CoreMotion، برنامک‌هاي سوم شخص مي‌توانند موقعيت‌هاي مکاني بلادرنگ و اطلاعات حرکتي را بهتر مورد استفاده قرار دهند.

حسگر اثر انگشت تاچ آي دي
اين حسگر يک پوينده (اسکنر) بر اساس خازني است که درون دکمه Home تعبيه شده است. کارکرد آن به اين صورت است که حالت خازني به جاي اسکن تصويري اثر انگشت شما تفاوت‌هاي کوچک شارژ الکتريکي ايجاد شده توسط گره‌ها و پيچ و خم‌هاي حلقه‌هاي اثر انگشت را دريافته و درنهايت يک الگوي ديجيتال از اثر انگشت ايجاد مي‌کند. سپس نرم‌افزار چنين الگويي را از طريق يک فرآيند رمز‌گذاري پنهاني خرده خرده اجرا کرده و به صورت مجازي چاپ يک نسخه اصلي از الگوي مورد نظر را غيرممکن مي‌سازد.
براي امنيت بيشتر اثر انگشت هرگز نبايد در سرويس‌هاي ابري يا جاي ديگري در حافظه گوشي ذخيره شود، مگر يک محل امن در خود تراشه A7. جزئيات روش تشخيص اثر انگشت توسط iOS7 هنوز مشخص نيست. اما ما تا اينجا مي‌دانيم که به شما اين امکان را مي‌دهد تا انشعابي جهت رمز عبور قفل صفحه موبايل ايجاد کرده و به شما اجازه مي‌دهد تا به عضويت جهت خريدهايتان در App Store اپل رسميت ببخشيد.