لاغری موضعی شکم و پهلو با چه رژیمی ممکن می شود؟

لاغري موضعي يکي از دغدغه هاي اصلي اين روزها براي کاهش وزن و رسيدن به تناسب اندام است. شايد در فکر شما اين مساله وجود داشته باشد که ورزش ها و رژيم خاصي براي لاغري موضعي مانند لاغري شکم و پهلو، بايد انجام دهيم.

آيا براي لاغر شدن و خلاصي از چربي هاي اضافه شکم راه ميانبري هم وجود دارد؟ رژيم لاغري سريع شکم و پهلو

به گزارش ويرلن : ??ميليون نفر از مردم ايران يا چاق هستند يا اضافه وزن دارند؛ اين يعني بيش از ??درصد از ايراني ها در معرض بيماري هاي قلبي- عروقي، ديابت يا مرگ ومير ناشي از آنها قرار دارند و بايد براي آب کردن چربي هاي اضافه شان فکري کنند.

تعداد زيادي از آن ??درصد باقي مانده هم به خاطر پشت ميز نشيني و کم شدن فعاليت هاي روزمره شان با چاقي موضعي و شکم هاي برآمده و پهلوهاي بيرون زده درگيرند. با اين حساب عجيب نيست که چاقي مفرط را اپيدمي اين سال ها بدانيم. اما آيا براي لاغري شکم و پهلو و خلاصي از چربي هاي اضافه شکم راه ميانبري هم وجود دارد؟ اين مطلب را بخوانيد تا پاسخ ?سؤال رايج چاق ها را از سميرا تاجديني، کار شناس ارشد تغذيه بگيريد.


رژيم لاغري موضعي وجود دارد؟ رژيم لاغري شکم

چاقي موضعي شايد از برخي جهات از چاقي عمومي سخت تر باشد چون اگر رژيم بگيريد همه جاي بدنتان لاغر مي شود و اگر ورزش کنيد، نمي توانيد به سرعت به جواب برسيد. اينجاست که خيلي ها به فکر رژيم هايي براي لاغري موضعي يا رژيم لاغري شکم مي افتند تا بدون آنکه صورتشان لاغر شود، بتوانند برخي اعضاي بدنشان را لاغر کنند. اما بايد گفت که در دنيا چنين رژيم لاغري هوشمندي کشف نشده و تنها راه تغيير حجم چربي بدنتان، تغيير عادت غذايي و لاغري کلي بدن است.

وقتي انرژي دريافتي شما بيش از نيازتان باشد، اين انرژي به صورت بافت چربي درمي آيد و در بدن ذخيره مي شود. جايي که چربي ها براي ذخيره شدن انتخاب مي کنند، معمولا شکم، پهلو و ران ها هستند و ژنتيک بدن شما تعيين مي کند که چربي ها در کجا ذخيره شوند. برخي، اين چربي را در بالاتنه و بخش مياني بدن ذخيره مي کنند و شبيه به سيب مي شوند و برخي در پايين تنه و ران ذخيره مي کنند و فرمي پيدا مي کنند که شبيه به گلابي است. اگر مي خواهيد از شر اين چربي ها خلاص شويد، بايد به اندازه نيازتان انرژي دريافت کنيد و اگر روزي بيشتر از نيازتان انرژي گرفتيد، با تحرک و ورزش اين مازاد انرژي را بسوزانيد.

براي آنکه بتوانيد وزن اضافي تان را کم کنيد، بايد رژيم لاغري سالم و منطقي در پيش بگيريد. در چنين رژيمي، چربي هاي اشباع شده مثل روغن نباتي جامد، کره و چربي گوشت به مقدار خيلي کم وجود دارد، فست فود حذف شده و تنقلاتي با کالري بالا مطلقا وجود ندارد. در عوض، تا مي توانيد بايد ميوه هاي کم کالري، سبزيجات، لبنيات کم چرب، حبوبات، پروتئين گياهي و حيواني ميل کنيد.در کنار اين رژيم بايد به طور منظم و مداوم، فعاليت بدني داشته باشيد؛ مثلا روزي ?? دقيقه تا يک ساعت پياده روي کنيد.