رفع موهای زائد به‌وسیله لیزر

رفع موهاي زائد به‌وسيله ليزر، يکي از رايج‌ترين روش‌هاي زيبايي است که در ايالات متحده انجام مي‌شود و دومين روش بعد از جراحي جوانسازي و رفع چين و چروک پوست و سياهي زير بغل ناشي از مو است. امروزه ديگر همه با اصلي‌ترين و موثرترين روش رفع موهاي زائد آشنا هستند و مي‌دانند ليزر اين روزها در رفع اين مشکل حرف اول را مي‌زند، اما برخي‌ها هنوز از تاثيرگذاري اين روش مطمئن نيستند و شايد يکي از دلايلش اين است که با عملکرد دقيق آن آشنا نيستند.

ليزر چطور موهاي زائد را از بين مي‌برد؟
اشعه ليزر با قدرت بالا به پياز مو، آنها را از‌بين مي‌برد. پيگمنت‌هاي موجود در مو اشعه را جذب مي‌کند و موها را درون پياز مو از‌بين مي‌برد. تنوع ليزرها و منابع نوري آنها مي‌تواند براي ازبين بردن موهاي زائد مورد استفاده قرار گيرد. درمان ليزر موهاي زائد يک روش غيرتهاجمي است که باعث کاهش دائمي و طولاني‌مدت موها مي‌شود.

آيا محدوديتي در استفاده از ليزر وجود دارد؟
ليزر مي‌تواند موهاي زائد بدن و صورت را حذف کند و براي همه رنگ و نوع پوست قابل استفاده است.

آيا ليزر فقط براي پوست‌هاي روشن روش کاربردي است؟
ليزر موهاي زائد ابتدا روي بيماران با پوست‌هاي روشن انجام مي‌گرفت ولي با تکنولوژي‌هاي جديد اين کار براي بيماران با پوست‌هاي تيره هم انجام مي‌شود و براي آنها امنيت به وجود آورده است.

رايج‌ترين ليزرها در بازار کدام‌ها هستند؟
انواع مختلفي از ليزر براي رفع و ازبين بردن موهاي زائد استفاده مي‌شود که رايج‌ترين آنها الکساندريت(alexandrite) وديود(diode) نئوديميومياگ(Neodymium YAG) و منابع نوري با پالس‌هاي شديد است.
منبع: الو دکتر