درباره دستگاه اسکارلت و نحوه عملکرد آن

اين دستگاه مي تواند تاثيرات مفيدي براي از بين بردن چروک هاي روي پوست بگذارد مي خواهيم با نحوه عملکرد آن شما را آشنا کنيم و توضيحاتي پيرامون کارکرد آن و تاثيرگذاري روي پوست بدهيم
پزشکان در سال‌هاي اخير از امواج راديويي به عنوان درماني براي از بين بردن چروک‌ها و سفت نمودن پوست‌هاي شل و افتاده استفاده مي نمايند. جديدترين و برترين نمونه اين تکنولوژي دستگاه اسکارلت است که داراي تاييديه ثبت اختراع جهاني بوده و به واسطه تکنولوژي خاص خود يک متد غير تهاجمي، بدون درد و عارضه مي باشد.
دستگاه سوزن‌هايي از جنس طلا دارد که علاوه بر جلوگيري از ايجاد حساسيت به دليل رسانايي بالا پس از ورود به پوست ناحيه تحت درمان امواج آراف را در اعماق پوست آزاد نموده و در نتيجه درماني عميق تر و موثر تر را براي پوست به ارمغان مي آورد. عمق نفوذ سوزن‌هاي مذکور از 5/0 تا 5/3 ميليمتر با توجه به نوع درمان و نظر پزشک قابل تغيير است.
مختصري در مورد پوست
پوست از سه قسمت اپيدرم، درم و هايپودرم تشکيل شده است. قسمت مياني يا همان درم مسئول استحکام و قوام پوست است و از رشته هايي به نام کلاژن و الاستين تشکيل شده است. اين رشته ها با افزايش سن و عوامل ديگر نظير آفتاب، سيگار، استرس و … تغيير شکل داده و تضعيف مي شوند و درنتيجه باعث شلي پوست، افتادگي صورت و ايجاد چروک‌ها مي شوند.
مکانيسم اثر اسکارلت
اسکارلت ستون‌هاي حرارتي به شکل قطره اشک در درم و درم عمقي ايجاد مي کند. سيستم هاي RF فرکشنال امکان ايجاد دما بين 40-60 درجه سانتيگراد را دارا مي باشند اما اسکارلت حرارتي بين 57 تا 60 درجه سانتيگراد را فراهم مي سازد؛ اين نکته بسيار حائز اهميت است که دستگاه بيشترين دما را در درم عمقي ايجاد کند.
منبع: دکتر سلام