کمک برای کاهش وزن

در اين روزگار که بسياري از افراد به دنبال شيوه‌هاي سريع‌تر و راحت‌تر لاغري مي‌گردند، در بسياري مواقع ممکن است در دام سودجويان گرفتار شوند و حتي جان‌شان به خطر بيفتد. اما مي‌توان با مراجعه به مراکز معتبر و پزشکان شناخته شده و انتخاب يکي که انواع و اقسام شيوه‌هاي لاغري موثر در اين حوزه به نتيجه کار مطمئن باشيد و در نهايت از سبک‌تر بودن وزن‌تان لذت ببريد. از جمله روش‌هاي امروزي که مي‌توان به آنها اشاره کرد حذف چربي‌هاي زائد با تکنيک‌ها و سيستم‌هاي پيشرفته ليزر و اولتراساوند ليپوليز است. البته جراحي‌هاي چاقي از جمله حلقه معده، ميد‌بند، باي‌پس معده و اسليو هم از جمله ديگر روش‌هاي امروزي خلاصي از چاقي‌هاي مفرط است. استفاده از دستگاه‌هاي مختلف مانند ال‌پي‌جي، کويتيشن و … هم در برخي موارد در صورت همراهي با رژيم غذايي مي‌تواند براي لاغري فرد موثر باشند و تشخيص يکي از اين روش‌ها فقط و فقط با کمک متخصصان و گروه‌هاي حرفه‌اي انجام‌پذير خواهد بود. پس شما هم بيش از اين وقت خود را تلف نکنيد و زودتر به يکي از مراکز معتبر تناسب‌اندام و لاغري مراجعه کنيد تا در کوتاه‌ترين زمان و با صرف هزينه کمتر به وزن دلخواه خود برسيد و بقيه سال‌هاي عمرتان را در حسرت خوش‌اندامي نمانيد!
«هميشه چاق بودم و از وقتي يادم مي‌آيد در حال رژيم گرفتن! اين اضافه‌وزن از سال‌هاي نوجواني شروع شد و هيچ‌وقت نتوانستم براي يک سال متوالي لاغر بمانم. اوايل که چاق شده بودم، فقط به اندازه 5-4 کيلو بود و خيلي زود توانستم با يک رژيم کوتاه‌مدت آن را از بين ببرم اما بعد از مدتي آن 5-4 کيلو برگشت که هيچ، چاق‌تر از قبل هم شدم! هميشه وقتي رژيم مي‌گيرم، مدتي طول مي‌کشد تا به وزن دلخواهم برسم اما به محض اينکه رژيم را کنار مي‌گذارم، باز همان آش است و همان کاسه. ديگر خسته شده‌ام و دوست دارم يک راه هميشگي براي لاغر شدنم پيدا کنم. شايد بهتر باشد جراحي کنم؛ حداقل دردسرهاي رژيم گرفتن را ندارد و سريع به نتيجه مي‌رسم اما نمي‌دانم آيا واقعا جراحي کردن چاره کار من است يا نه؟!» اين جمله‌ها برايتان آشناست؟ شما هم مدتي رژيم مي‌گيريد و بعد از قطع رژيم دوباره چاق مي‌شويد؟ قاعدتا شما تنها نيستيد! چاقي يکي از معضل‌هاي فراگير اين روزهاست که خيلي‌ها گرفتارش هستند اما نحوه درمان چاقي چيزي نيست که بتوان بدون کمک گرفتن از متخصصان از عهده‌اش برآمد.
از همسايه‌تان رژيم نگيريد!
خيلي از افراد بدون در نظر گرفتن سن، جنس، ميزان اضافه‌وزن و شرايط زندگي خود از رژيم لاغري يکي از اقوام خود پيروي مي‌کنند! معمولا اين کار بي‌فايده است و فقط بدن فرد را نسبت به رژيم لاغري مقاوم مي‌کند. البته گاهي هم ممکن است اين کار در کوتاه‌مدت باعث لاغري شود اما نمي‌تواند ماندگار باشد چراکه برنامه لاغري موفق برنامه‌اي است که بر اساس ويژگي‌هاي فيزيکي نحوه زندگي هر فرد تنظيم شود تا به مرور زمان بتواند به سبک زندگي او تبديل شده و فقط يک رژيم کوتاه‌مدت نباشد. دستيابي به چنين برنامه‌اي هم جز با مشورت با افراد متخصص اين حوزه امکان‌پذير نيست.
اصلا چاقيد؟!
در بسياري از مواقع هم چاقي افراد به حدي است که ديگر با رژيم غذايي قابل کنترل نيست و نياز فوري به درمان با روش‌هاي جراحي دارند و تشخيص چنين موقعيت‌هايي هم نيازمند تشخيص پزشکان حرفه‌اي حوزه تغذيه است. اگر قرار باشد هر فردي با توجه به تشخيص خودش يکي از شيوه‌هاي مختلف کاهش وزن را انتخاب کند، ممکن است به راه اشتباه برود. مثلا خيلي‌ها که اضافه‌وزن چنداني ندارند، سراغ روش‌هاي جراحي و تهاجمي بروند و در مقابل افرادي که به خاطر چاقي جان‌شان در خطر است و بايد سريع‌تر با يک روش جراحي وزن‌شان را پايين بياورند، باز هم به يک رژيم لاغري سخت و البته بي‌فايده بچسبند و هيچ‌وقت هم به فکر روش‌هاي مدرن امروزي نيفتند. کويتيشن لاغري
البته گاهي هم اضافه وزن و چاقي به دليل عواملي غير از دريافت بيش از نياز کالري‌ها صورت مي‌گيرد و عواملي مانند افزايش سن باعث بروز چاقي در فرد مي‌شود بنابراين تشخيص غيرطبيعي بودن چاقي افراد هم نيازمند تشخيص متخصصان تغذيه است.
همين است که از قديم گفته‌اند «کار را بايد به کاردان سپرد!»
منبع: دکتر سلام