گوگل پشتیبانی از سنسور تناسب اندام را به اندروید اضافه می‌کند

زوميت - گوگل در اندرويد 4.4 يا کيت کت پشتيباني از سنسور «گام شمار» را به سيستم عامل موبايل خود اضافه نمود، اما ظاهرا اين سنسور براي ورزشکاران حوزه تناسب اندام کافي نيست و از طريق آن نمي‌توانند کليه حرکات ورزشي روتين خود را تحت نظر بگيرند، از اين رو شواهدي بدست آمده که نشان مي‌دهند گوگل در تلاش براي اضافه کردن پشتيباني از سنسور جديدي به اندرويد است.
براساس تکه کدي که به بيرون درز کرده و در ادامه نيز قابل مشاهده است، گوگل قصد دارد تا API جديدي با نام Fitness API را به سيستم عامل موبايل خود اضافه کند که از طريق آن فعاليت‌هاي ورزشي ورزشگاران رشته‌هاي خانواده تناسب اندام قابل بررسي باشد.
هنوز دقيقا مشخص نيست که اين سنسور چه توانايي‌هاي خواهد داشت، اما پشتيباني از آن به اين معني است که احتمالا نکسوس‌هاي بعدي و متقابلا بسياري از پرچمداران اندرويدي به سنسور جديدي مجهز خواهند شد که به ورزشکاران امکان کنترل بيشتر بر فعاليت‌هاي ورزشي‌شان را مي‌دهد.
حتي اين امکان وجود دارد که گوگل پشتيباني از سنسور جديد را در قالب يک بسته بروز رساني از طريق گوگل پلي در اختيار کاربران اندرويد کيت کت قرار دهد و براي ارائه آن تا نسخه بعدي اندرويد صبر نکند.
به هر حال به زودي نرم افزارهاي ورزشي اندرويد امکانات متنوع‌تري را در اختيار کاربران خود قرار خواهند داد و تلفن‌هاي هوشمند نيز يک سنسور ديگر را در دل خود جاي خواهند داد.