پاکسازی پوست با بهترین روش های طبیعی

  

کمتر کسي شفافيت و طراوات پوست را به سلامتي کبد ربط مي‌دهد. و اغلب براي پاکسازي پوست از روش هاي ظاهري استفاده مي کنند. اما در واقع کبد کارخانه متابوليک بدن است که انرژي لازم براي انجام هزاران فعل و انفعالي را توليد مي‌کند که در هر دقيقه در بدن انجام مي‌شود.

 

در بدن شما ، فوليکل‌هاي موهايتان براي رشد موهايي سالم و درخشان به انرژي نياز دارند، همينطور سلول‌هاي پوست شما براي حذف سموم و بازسازي خود و همچنين قلب شما براي پمپاژ خون به سطح پوست، کولاژن سازي و اکسيژن رساني نياز به انرژي دارد.

 

??درصد ايراني‌ها مستعد ابتلا به کبد چرببد نيست بدانيد کبد براي خارج کردن سموم از بدن بسيار اهميت دارد. اگر کبد نتواند در دفع سموم بدن خوب عمل کند، اين نقص در پوست بدن آشکار مي‌شود! در اين زمان شما احساس مي کنيد به پاکسازي  و زيبايي پوست نياز داريد.

 

در حقيقت پوست، آينه تمام‌ نماي بيماري ‌هاي داخلي است و اين بيماري ‌ها مشکلات خودشان را روي پوست نمايان مي ‌کنند. وقتي سموم بيش از اندازه در لايه‌هاي زيرين پوست ايجاد مي‌شود، ممکن است التهاب در سطح پوست به صورت‌هاي زير مشاهده ‌شود:

 

• آماس پوستي

• اگزما

• پيري زودرس و چروک

• لکه‌هاي قهوه‌اي رنگ که فرد را مسن‌تر نشان مي‌دهند

• جوش‌هاي سر سفيد و سر سياه

• کهير

• پسوريازيس

• روزاسيا (دانه‌هاي قرمز رنگ کوچک روي گونه‌ها و اطراف بيني با نوک زردرنگ)

 

در اين حالت اگر براي پاکسازي پوست از کرم‌هاي استروئيدي يا داروهاي آنتي‌هيستامين‌ قوي استفاده شود، سموم به داخل بدن پس زده مي‌شوند و نمي‌توانند از بدن خارج شوند و در طولاني مدت مشکلات سلامتي ايجاد مي‌کند.

 

 استفاده طولاني مدت از اين کرم ها سبب کم شدن کولاژن در پوست و نازک شدن و در نتيجه چروکيدگي آن مي‌شود، و حتي در مواردي به کبد شما آسيب هاي جدي وارد مي کند.

 

 

پاکسازي پوست با روش هاي طبيعي

 

 

شفاف‌ سازي پوست با کمک طب سنتيمهم ترين راه و حتي مي توان گفت تنها راه پاکسازي پوست و درمان بيماري پوستي، رجوع به درون بدن و حل مشکلات دروني است.

 

درمان بيماري هاي کبد و اصطلاحا رو به راه کردن وضعيت کبد، براي شما پوستي شاداب، سالم و زيبا به ارمغان مي آورد. در حقيقت با پاکسازي کبد از سموم و مواد زائد ، کارخانه ي متابوليسم بدن را مجدد به راه مي اندازيم ،

در نتيجه پاکسازي پوست خود به خود انجام خواهد شد.

 

متخصصان معتقدند که بسياري از مشکلات پوستي را مي‌توان به کمک روش‌هاي طبيعي درمان کرد. آب ميوه‌ و سبزيجات يکي از بهترين راه‌ها براي کمک به کبد و پوست است، به ويژه آب مرکبات، هويج، کلم، نعناع، ريحان، سيب، گلابي.

 استفاده از مکمل هاي طبيعي امگا? هم مانند روغن ماهي يا روغن کتان ، و همچنين مکمل سلنيوم نيز مفيد است.