بعد از ورزش این غذا‌ها را نخورید

باشگاه خبرنگاران: ورزشکاران معمولا پس از انجام يک تمرين يا ورزش سنگين به غذا خوردن مي‌پردازند تا انرژي از دست رفته را دوباره به دست آورند.
در اين ميان انتخاب غلط غذا مي تواند تمامي زحمات شما را از بين برده و باعث شود تا نتوانيد به تناسب اندام مورد نظر برسيد. در اين مطلب شما را با 4 ماده غذايي که نبايد پس از تمرين ورزشي مصرف شود آشنا مي کنيم.

برنج قهوه اي
اين درست است که اين ماده غذايي داراي منابع غني کربوهيدرات است و مي تواند يک منبع مناسب براي انرژي باشد اما اين ماده غذايي داراي سبوس فراواني بوده و انرژي موجود در آن بسيار دير هضم مي شود. در اين جا شما مي توانيد از برنج سفيد براي بدست آوردن کالري استفاده کنيد.

سالاد
سالاد يک ترکيب غذايي سالم با ويتامين هاي مختلف است که مي تواند نيازهاي بدن شما را تامين کند. اما بايد به اين نکته اشاره کرد که سالاد نيز داراي مقادير زيادي " فيبر" است که هضم آن را طولاني کرده و در ضمن مواد مورد نياز براي بازيابي انرژي پس از تمرين را براي شما در بر ندارد.

فست فودها
غذاهاي فوري مثل همبرگر حاوي پروتئين و کربوهيدرات فراواني هستند اما نبايد فراموش کرد که اين مواد غذايي حاوي چربي و نمک بسيار زيادي هستند. اين مواد بسيار دير هضم هستند و همچنين مانع از رسيدن مواد مغذي به بدن مي شود. همچنين فراموش نکنيد که اين مواد غذايي داراي کالري بسيار زيادي هستند و مي توانند زحمات شما را پس از يک تمرين سخت به هدر دهند.

شکلات سياه
اين صحيح است که شکلات سياه داراي حجم زيادي از آنتي اکسيدان است اما استفاده از مواد قندي پس از تمرين به بازيابي انرژي و توانايي شما پس از تمرين کمک نخواهد کرد. اگر بدنبال يک خوراکي شيرين پس از اتمام تمرين هستيد پيشنهاد ما به شما استفاده از شيرکاکائوهاي بدون چربي است که منبع مناسبي براي کربوهيدرات است.