تزریق چربی و جوان سازی صورت

برداشت ذرات کوچک چربي (microfat) به صورت استريل از طريق بي‌حسي موضعي از نواحي تجمع چربي بدن نظير شکم، ران،پهلو و اطراف زانو با سرنگ انجام مي‌شود. بعد از آماده سازي و خالص کردن، چربي استخراج شده، به صورت قطرات ريز حاوي سلول‌هاي زنده چربي با سوزن‌هاي بسيار ظريف به نواحي مورد نظر صورت تزريق مي‌شود.

کاربرد تزريق چربي در صورت

- جايگزيني چربي تحليل رفته صورت در ناحيه گونه‌ها، اطراف حدقه چشم و...

- با افزايش سن به عنوان ماده پرکننده براي برطرف کردن چين‌ها و شيار‌هاي پيشاني و خط خنده و اطراف چشم، لب‌ها و گردن

- ترميم فرورفتگي‌هاي بيني و صورت در اثر تصادفات، شکستگي‌هاي قديمي، آکنه (جوش غرور جواني) و آبله مرغان

-حجم دهنده گونه‌ها، لب‌ها و پلک‌ها همراه با جراحي ليفت صورت و زيبايي پلک‌ها

- به علت سازگاري کامل با بافت بدن بدون واکنش‌هاي ناخواسته، ايجاد ظاهر طبيعي و يکنواخت و ماندگاري يک پرکننده ايده‌آل محسوب مي‌شود.

مراقبت‌هاي لازم بعد از تزريق چربي

براي 3-4 روز اول بعد از تزريق چربي، موضع با کمک چسب‌هاي ميکروپور فيکس مي‌شود. در طي يک هفته اول نبايد به صورت فشار شديد وارد شود و بعد از يک هفته ماساژهاي لازم جهت کاهش ورم لنفاوي انجام مي‌شود.

تزريق چربي در ليفت صورت يا جراحي زيبايي پلک‌ها

در تکنيک‌هاي مدرن جراحي ليفت صورت يا جراحي زيبايي پلک‌ها، توجه به استفاده همزمان از تزريق چربي به عنوان يک روش مطمئن که باعث حصول نتايج زيبايي بهتر و ظاهر شاداب‌تر مي‌گردد، به طور جدي مد نظر قرار گرفته است. با توجه به اين که در فر‌آيند پيري صورت، علاوه ‌بر شل شدن و افتادگي پوست، بافت چربي صورت دچار تحليل مي‌شود، صرف کشيدن و فيکس کردن پوست شل شده بدون جايگزيني حجم از دست رفته با کمک تزريق چربي يا پروتز‌ها يا فيلر‌ها نمي‌تواند ظاهر با نشاط دوران جواني را بازگرداند.

به علاوه با تزريق چربي مي‌توان حالت خالي و گود بودن حدقه چشم که با جراحي زيبايي پلک قابل تصحيح نيست را بهبود بخشيد.

در خانم‌هاي جوان قبل از 35- 40 سالگي که با تحليل رفتن چربي صورت، ظاهري خسته و صورتي لاغر پيدا مي‌کنند، بدون نياز به ليفت صورت با تزريق چربي، شادابي لازم را به‌دست مي‌آورند. با تزريق ريز چربي‌ها مي‌توان حالت بيرون زدگي چربي پلک پايين در خانم‌هاي جوان‌تر را بدون انجام عمل جراحي زيبايي پلک، مخفي کرد.