مردان امگا 3 بخورند

فارس: يك كارشناس بهداشت گفت: مواد غذايي حاوي امگا 3 در حفظ سلامتي مردان تاثير بسيار زيادي دارد.

محمد علي‌گل با اشاره به نامگذاري ششم اسفند ماه به نام روز سلامت مردان به فوايد خوراكي‌ها در تقويت حافظه و قواي مردان اشاره كرد و اظهار داشت: ساردين يكي از بهترين منابع اسيد چرب امگا 3 بوده كه براي سلامت قلب مفيد است.

وي افزود: اين ماهي حاوي پروتئين زياد و چربي اشباع شده كمي بوده و استخوان‌هاي آن مي‌تواند يك سوم كلسيم مورد نياز بدن را تامين كند.

اين كارشناس بهداشت مصرف آجيل و كنجد را سبب كاهش ابتلا به سرطان پروستات و سلامت قواي جنسي دانست و بيان داشت: دانه‌هاي كنجد سرشار از اسيد آمينه و آرژينين بوده كه اين اسيد آمينه با تركيب كردن اكسيد نيتريك جريان خون را در شاهرگ‌ها بالا مي‌برد.

وي جو دوسر و سويا را در ثابت نگه‌داشتن خلق و خو موثر دانست و ادامه داد: سويا به دليل داشتن پروتئين و اسيد چرب امگا 3 از افسردگي و نوسانات اخلاقي در مردان جلوگيري مي‌كند. علي‌گل همچنين به خواص عدس و زغال‌اخته در ثبات انرژي و تقويت حافظه اشاره كرد و عنوان داشت: رنگ زغال‌اخته به خاطر وجود فلاونوئيد از تاثيرات منفي اكسيد شدن سلول‌هاي پيام‌بر جلوگيري مي‌كند. وي مصرف گوجه فرنگي را براي مردان مفيد دانست و ابراز داشت: گوجه فرنگي داراي خاصيت ضدسرطاني بوده و به تناسب اندام كمك مي‌كند. اين كارشناس بهداشت در پايان مصرف آب گوجه را در جلوگيري از سرطان ريه، معده و پروستات موثر دانست.