7 کلید برای داشتن شخصیت مثبت

تناسب ذهني همانند تناسب اندام است. با آموزش و تمرين مي توانيد خودباوري و نگرش ذهني مثبت بسيار بالايي را در خود پرورش دهيد.براي اينکه شخص کاملا مثبت انديشي شويد هفت کليد وجود دارد
برايان تريسي حدود دو ماه پيش کتاب جنجالي جديدي به نام «قورباغه را ببوس!» عرضه کرد. اين کتاب سال 2012 توسط برايان و دخترش کريستينا نوشته شده، درباره روش هاي کنار گذاشتن احساسات منفي و داشتن شخصيتي شاد و با انگيزه صحبت مي کند.
در اين کتاب به 12 روش خارق العاده براي تبديل شرايط ناخوشايند به شرايط مثبت و مفيد صحبت شده است. چند روز قبل ترجمه اين کتاب را به پايان رساندم و به زودي چاپ خواهد شد. فکر کردم دوستان خوب مجله موفقيت، قبل از ديگران و قبل از چاپ کتاب، بخشي از مطالب آن را بخوانند، اميدوارم لذت ببريد.
رژيم سماني، نقش بسزايي در ميزان سلامت و انرژي شما دارد. با خوردن خوراکي هاي متنوع تازه، سالم و با کيفيت و اجتناب از خوراکي هاي مضر، انرژي بيشتري خواهيد داشت، مقاومت عمومي بدنتان در برابر بيماري ها افزايش مي يابد، بهتر مي خوابيد و احساس سلامتي و شادماني بيشتر مي کنيد.

همينطور رژيم ذهني، تعيين کننده شخصيت، منش و تقريبا تمام اتفاقات زندگيتان است. اگر ذهن را با ديدگاه ها، اطلاعات، کتاب ها، گفت و گوها، برنامه هاي شنيداري و انديشه هاي مثبت تغذيه کنيد، شخصيت مثبت تر و موثرتري را پرورش خواهيد داد. تاثيرگذاري و استدلال شما بهبود مي يابد و اعتماد به نفس و خودباوري بالاتري خواهيد داشت.
افرادي که با کامپيوتر سروکار دارند، اصطلاح «ورودي بي ارزش، خروجي بي ارزش توليد مي کند» را استفاده مي کنند. عکس اين موضوع نيز صدق مي کند، «ورودي خوب، خروجي خوب ايجاد مي کند».
وقتي صريح و شفاف تصميم مي گيريد که بر ذهن کاملا مسلط شويد، تفکرات و احساسات منفي و محدودکننده را دور بريزيد و شخصي کاملا مثبت انديش شويد، اينجاست که مي توانيد شخصيت خود را متحول کنيد.

بهترين فرد ممکن باشيد
تناسب ذهني همانند تناسب اندام است. با آموزش و تمرين مي توانيد خودباوري و نگرش ذهني مثبت بسيار بالايي را در خود پرورش دهيد.براي اينکه شخص کاملا مثبت انديشي شويد هفت کليد وجود دارد:

1) گفت و گوي دروني مثبت
با خودتان مثبت صحبت کنيد و گفت و گوهاي دروني خود را کنترل کنيد. از عبارات تاکيدي مثبت، اول شخص و در زمان حال مانند «من خودم را دوست دارم»، «من مي توانم!»، «من احساس فوق العاده خوبي دارم!» و «من مسوول هستم!» استفاده کنيد.
ما معتقديم که 95 درصد احساسات شما با گفت و گوهاي دروني خودتان، در طول روز شکل مي گيرد. واقعيت تلخ اين است که اگر عمدا و آگاهانه با خودتان، مثبت و سازنده صحبت نکنيد، ناخودآگاه به چيزهاي ناراحت کننده که باعث نگراني و عصبانيت مي شود، فکر مي کنيد.
همانطور که قبلا گفته شد، ذهن شما مثل يک باغچه است، اگر در آن گل نکاريد و از آن مراقبت نکنيد، علف هاي هرز بدون هيچ تلاشي رشد مي کنند.

2) تجسم مثبت
شايد قدرتمندترين توانايي شما، توانايي «تجسم» و ديدن اهدافتان است، به طوري که انگار همين الان به تحقق رسيده اند.
تصويري هيجان انگيز و واضح از اهداف و زندگي ايده آل تان بسازيد و بارها و بارها آن را در ذهن مرور کنيد. تمام پيشرفت هاي شما در زندگي، با بهبود بخشيدن به تصويرهاي ذهني شروع مي شوند.هر چه خود را در درونتان ببينيد، در دنياي خارج همان خواهيد بود.

3) افراد مثبت انديش
انتخاب درست کساني که با آنها زندگي مي کنيد، کار مي کنيد و تعامل داريد، بيشتر از هر عامل ديگري بر احساسات و موفقيت شما تاثير مي گذارد. همين امروز تصميم بگيري که با افراد برنده، مثبت، شاد، خوشبين و کساني که در زندگي اهداف بزرگي دارند معاشرت کنيد.
به هر قيمتي از افراد منفي دوري کنيد. اين افراد، سرچشمه اصلي بيشتر ناراحتي هاي زندگي هستند. مصمم شويد که از هم اکنون، ديگر افراد منفي و اضطراب آور را به زندگي تان راه ندهيد.