4 توصیه برای داشتن شکمی صاف

چربي هاي اضافي بدن در اولين نقطه اي که جمع مي شوند ناحيه شکم مي باشد اما براي اينکه از اين عمل ممانعت ورزيم چه کاري بايد انجام دهيم؟
تغذيه ناصحيح و عدم تحرک و ورزش کردن باعث مي شود که چربي هاي اضافي بدن در قسمت شکم تان تجمع پيدا کنند.اما چه کارهايي بايد انجام دهيم تا شکمي صاف داشته باشيم؟
در اين مقاله چندين توصيه براي شما آورده شده است :
* خوردن و نوشيدن :
همه ي ما به دفعات اين جمله را شنيده ايم که بايد تغذيه صحيحي داشته باشيم تا شکم نياوريم اما چه تغذيه اي صحيح مي باشد؟
* از خوردن غذاهايي که دير هضم هستند پرهيز کنيد زيرا غذاهايي که دير هضم هستند باعث شکم آوردن شما مي شوند.وقتي که شما غذاهاي دير هضم مي خوريد باعث مي شود که معده شما براي هضم اين غذاها با مشکل مواجه شود و در نتيجه شکم شما نفخ مي کند و به مرور اين نفخ ها دائمي مي شود.
* از خوردن غذاهايي که براي روده مضر هستند بپرهيزيد.
* غذاهايي مثل : گل کلم،بروکلي،نخود فرنگي.اما يک سري ديگر از مواد خوراکي را نيز بايد به اين مواد اضافه کرد که در اين جا برايتان توضيح مي دهيم :بعضي از نوشيدني ها،سبزيجات خامي که سفت هستند.
* مصرف سبزيجات خامي که سفت و دير هضم هستند را از سبد غذاييتان حذف کنيد.يا اينکه براي خوردن اين سبزيحات سفت حتما آنها را آب پز کنيد و بعد ميل نمائيد.
* در عوض معده خود را با خوردن ميوه هاي و سبزيجاتي که داراي فيبر بالايي هستند تقويت نماييد.نخودسبز، سالاد، هلو،...
* در برنامه ي روزانه خود استفاده از غلات و نان هاي کامل را قرار دهيد.
* از خوردن غذاهاي سنگين بپرهيزيد:غذاهايي مثل :غذاهاي سرخ کرده،غذاهايي که داراي سس بسياري هستند.
* به همان دليلي که در مورد قبل توضيح داده شد از خوردن مواد شيريني که زود هضم ميشوند بپرهيزيد،زيرا اين مواد تبديل به چربي اضافي مي شوند،مواد شيريني مثل:آب نبات، مربا،دسر،بستني،نان هاي سفيد و ...
* از خوردن نوشيدني هاي الکي و گاز دار نيز بپرهيزيد.
* آب بسياري بنوشيد.روزانه بايد 1.5 ليتر آب بنوشيد.
* ورزش کنيد و شکم تان را تبديل به عضله کنيد.
* حتي در مواقعي که در يک مکان ايستاده ايد بي حرکت نمانيد و سعي کنيد يک فعاليتي را در اين حين انجام دهيد.براي اينکه شکم تان را تبديل به عضله کنيد بايد صبر را پيشه خود کنيد زيرا تا زماني که شکم تان از چربي هايي که احاطه اش کرده اند بيرون بيايد زمان نسبتا طولاني را بايد اختصاص دهيد .همان طور که گفته شد تغذيه روزانه شما و بالخصوص براي عضله اي شدن شکم تان ورزش نيز لازم است .
* پياده روي ساده و معمولي در طول روز تاثير بسزايي در اين امر دارد.اگر زماني را مي توانيد به ورزش کردن اختصاص دهيد توصيه مي کنيم ورزش هايي مانند:شنا، يوگا،دوچرخه سواري، ژيمناستيک .
* معمولا توصيه مي شود که 45 دقيقه از زمان روزانه خود را به ورزش کردن اختصاص دهيد.
* از کرم هاي لاغري استفاده کنيد :
آيا مي دانيد به چه علت توصيه مي شود که از کرم هاي لاغري استفاده کنيد ؟
ماساژي که شما بعد از استعمال اين کرم هاي استفاده مي کنيد باعث مي شود که خون در رگ هايتان جريان يابد و علاوه بر اين موضوع ماساژي که شما در اين ناحيه ايحاد ميکنيد باعث مي شود که چربي هاي اضافي بدن شروع به از بين رفتن کنند البته لازم به ذکر است که نبايد اميدوار باشيد که در مدت دو هفته اين تغييرات را احساس کنيد ،اين تغييرات در زماني معمولا بعد از دو ماه به وفور ديده مي شود به شرط اينکه شما هر روز و به مدت زمان قابل توجهي ، شکمتان را ماساژ دهيد.(البته تاثيراين کرمها هنوز به طور صد درصد مشخص نيست)

* هنگامي که به حمام و براي استحمام مي رويد در زير دوش قسمت شکمي خود را ماساژ دهيد . لاغري پهلو و شکم
* از روغن ها براي ماساژ شکم تان استفاده کنيد.
نکته : اگر باردار و يا مادر شير ده هستيد توصيه مي شود که قبل از انجام اين اعمال ، با پزشک خود مشورت کنيد .
منبع:seemorgh.com