طرز تهیه انگور ژله ای

ژله اي با طعمي خوشمزه و خوش رنگ

آماده سازي : 20 دقيقه
پخت : 120 دقيقه
مواد لازم براي 8 نفر :
آب انگور سفيد 2 فنجان
آب سرد 1 فنجان
ژلاتين 3 بسته
شکر 1/3 فنجان
سيب قرمز و خرد شده 1 عدد
انگور سبز و بنفش بي دانه و نصف شده 1 پياله

طرز تهيه :
1- 2 فنجان آبميوه براي جوشاندن در تابه با دماي رو به بالا بياوريد .
2- در همين حال، آب را در يک ظرف بزرگ و با حرارت ثابت بريزيد، سپس ژلاتين را روي آب پخش کنيد، اجازه بدهيد به مدت 3 دقيقه بماند، بعد آب ميوه را اضافه کنيد و هم بزنيد تا کاملا در ژلاتين حل بشود، 2 تا 3 دقيقه. شکر را اضافه کنيد و 1 دقيقه هم بزنيد تا حل شود و آنرا در آب انگور بنفش بريزيد (يا آب انگور سفيد).
3- سپس مواد را 1 ساعت در يخچال بگذاريد تا مواد کمي ثبات پيدا کنند . زمان به اندازه ظرف و سرماي يخچال شما بستگي دارد. بعد از گذشت 1 ساعت هر 5 يا 10 دقيقه مواد چک کنيد چرا که بعد از آن ساعت مواد به سرعت سفت مي شوند. قبل از بسته شدن ژله .
4- قبل از بسته شدن ژله، به آرامي اما کاملا مخلوط را تا زماني که يکد ست هست هم بزنيد. فقط با ملاقه 6 فنجان در قالب ها به اندازه حدود 1سانتي متر يراي پوشش زير آنها بريزيد. سيب را در لايه هاي ژله بخوابانيد و به سمت هر شيار در قالب هل بدهيد، به آرامي با ملاقه لايه هاي نازکي ديگر از ژله را روي ميوه ها بريزيد تا به خوبي در جايشان قرار بگيرند. انگورها را با ژله باقي مانده در يک کاسه مخلوط کنيد، سپس به آرامي با ملاقه مخلوط را در قالب بريزيد و بالاي آن را صاف کنيد. قالب را با مواد بالاي آن يا پلاستيک بسته بندي بدون دست کاري ژله ها کاور کنيد.
5- سپس مواد را کاملا سفت شوند حدود 4 ساعت در يخچال بگذاريد، بعد آن را مزه کنيد و اگر آماده بود آن را با انگشتهايتان لمس کنيد اگر که انگشتتان به آن نچسبيد يعني اينکه کار انجام شده است.