شخصیت شناسی تکنولوژیک



بهترین راه برای دیوانه کردن یک طرفدار پروپا قرص اپل چیست؟ چگونه می توان با آنها طرح دوستی ریخت؟ طرفداران پروپا قرص اپل، مردانی از قبیله ابزارها، طرفداران شبکه های اجتماعی، ژنرال بازی ها و ابزاردوستانی همیشه به روز، پنج تیپ شخصیتی افرادی است که در طول روز با آنها سروکار داریم. این احتمال وجود دارد که خود شما هم یکی از آنها باشید.

۱ آنها را بشناسید: طرفداران پروپا قرص اپل

۲۱ درصد مردم کره زمین طرفدار قسم خورده اپل هستند و از تماشای آگهی های تبلیغاتی آن لذت می برند. آنها Mac را بهتر از ویندوز می دانند و اعتقاد دارند می توان با آی فون عکس های خوبی گرفت.

ویژگی های کلیدی: او یک آی پاد نسل اولی دارد. تمام مدل های آی فون را در همان سه روز نخست عرضه به بازار خریده است و سفارش خرید آی پد Air او در راه است. سنگ اپل را به سینه می زنند اما خودشان اولین خیانت کننده ها به این شرکت هستند و تمام نرم افزارهای فروشگاه اپل را با کلک به رایگان دانلود می کنند.

چگونه آنها را شناسایی کنیم: اگر شما تا به حال آنقدر شجاعت از خود نشان داده اید که از لپ تاپ Acer یا گوشی اندروید خود مقابل آنها استفاده کنید، حتما متوجه تلاش او برای دلسرد کردنتان شده اید، در عوض از آنها بخواهید بلوتوث شان را روشن کنند تا یک فایل برایشان ارسال کنید. از او بخواهید یک فایل از آلبوم جدید محسن چاووشی را با کمک نرم افزار iTunes جلوی چشم شما روی آی پاد خود بریزد.

کجا آنها را پیدا کنیم: توی صف، مقابل یک ساختمان در محل تحصلی یا محیط کار. لباس هایی کاملا عجیب به تن دارند و بیشتر اوقات روز را در حال سر و کله زدن با منوی آی فون جدیدشان هستند. اگرچه بیشتر مواقع در وضعیت آنلاین قرار دارند اما چون سرگرم دانلود کردن نرم افزارهای جدید هستند ترجیح می دهند جواب شما را ندهند.

توانایی های ویژه: یک طرفدار اپل تلاش می کند هر مشکلی را با دانلود یک برنامه حل کند. بعد از سوختن اولین iPod Touch حسابی صرفه جویی می کند، از خانه ناهار می آورد، با اتوبوس این طرف و آن طرف می رود تا دواره همان دستگاه را بخرد، فقط به خاطر اینکه معتقد است بدون IPod Touch زندگی ممکن نیست.

چیزهایی که زیاد از زبان او می شنوید: «آی پد همه قابلیت های یک لپ تاپ را دارد و حتی بهتر از آن کار می کند.»، «محدودیت هایی که نرم افزار iTunes دارد برای من مهم نیست چون من به آنها هیچ احتیاجی ندارم.»، «بهترین بازی کارنامه اشتون کوچر فیلم زندگی استیو جابز بوده است.»

۲ آنها را بشناسید: طرفداران شبکه های اجتماعی

او معتقد است که با تگ کردن خود روی عکس های دوستان، ارسال پیام های متعدد، تملق و تعریف و تمجید از پست های دیگران بالاخره باعث می شود پروفایل شخصی اش دیده شود. دیوانه وار دوست دارد یک پیام شخصی از یک چهره محبوب و سرشناس دریافت کند.

ویژگی های کلیدی: بعید است که او را با یک بلک بری یا نوکیا ببینید چون از نظر او این گوشی های سنگین تنها باعث می شوند نتوانید به راحتی اطلاعات را آپلود کنید. آنها بیش از ۷۵ هزار عکس روی پروفایل خود به اشتراک می گذارند و مهمترین سوال زندگی شان «اینترنت وصل شد؟» است. میزان مفید بودن این دسته افراد در محل کار تنها ۲۸ صدم درصد است آن هم به شرطی که زودتر از ساعت ۱۲ ظهر سر کار حاضر شوند.

چگونه یکی از آنها را پیدا کنیم: آنها با به روزرسانی های سریع، بر پروفایل شخصی شما سلطه دارند. شما را مدام در عکس های زشت و مسخره خود تگ می کنند و هر اتفاق با ربط و بی ربطی را که تنها برای خودشان جذاب است را روی صفحه شخصی شان منتشر می کنند و از شما می خواهند برای آن کامنت بگذارید.

توانایی های ویژه: خرید بلیت کنسرت هایی که بلیت های آن به فروش رفته است، شرکت در تمام جشن های تولد، اطلاعات کامل و دقیق درباره افراد مشهور که عضو شبکه اجتماعی هستند.

چیزهایی که از زبان او می شنوید: «از دستش خسته شده بودم به همین خاطر از فهرست دوستانم حذفش کردم.»، «Status دیروزم را دیدی؟»

۳ آنها را بشناسید، مردانی از قبیله ابزارها

آنها افتخار می کنند که پیشرفته ترین وسایل را دارند، اما قبل از هر خرید بزرگی آنقدر فکر می کنند که انگار قصد شکافت هسته اتم را دارند.

ویژگی های کلیدی: یک دوربین کانن DSLR به همراه دارد و خود را عکاس بلامنازع میهمانی های خانوادگی می داند. هفته پیش یک پلی استیشن ۴ دارد و عاشق Call of Duty جدید است ولی ۹۰ درصد از وقت خود را صرف بازی کردن با پلی استیشن ویتا یا ۳DS می کند.

کجا یکی از آنها را پیدا کنیم: بعدازظهر پنجشنبه آدم بزرگ های کوچک را می توانید در بازار لوازم صوتی – تصویری، یا مرکز فروش شموبایل پیدا کنید. در حالی که مشغول تعریف و تمجید کردن از تلویزیونی جدید هستند یا ناامیدانه تلاش می کنند همسرشان را متقاعد کنند که یک سیستم سینمای خانگی با صدای فراگیر ۱/۷ کاناله بخرند تا از تماشای فیلم های DVD بیشتر لذت ببرند. آن هم در حالی که هنوز شش ماه دیگر از گارانتی سینمای خانگی ۱/۵ کاناله شان زمان باقی مانده است. همیشه در حال پاسخگویی به سوال همیشگی دوستانشان هستند: «چه گوشی خوبی بخرم؟»

توانایی های ویژه: تنها عضو خانواده هستند که می توانند با گیرنده دیجیتال تلویزیون کار کنند و آن را راه بیندازند.

۴ آنها را بشناسید، ژنرال بازی ها

او سعی می کند تا حد امکان از دنیای واقعی فاصله بگیرد و به جای آن تمام تلاش خود را به کار می بندد تا تبدیل به یک شخصیت مجازی شود. الگوهای او شخصیت های دنیای بازی مثل John Marston یا Max Payne هستند. هزینه زیادی برای ارتقای کامپیوتر خود می کنند و در ابتدا مخالف کنسول ها هستند اما مدتی بعد نیمی از درآمد ماهانه خود را صرف خرید بازی های اورجینال پلی استیشن با اکانت xBoxlive می کنند، در حالی که کامپیوترشان گوشه اتاق خاک می خورد.

ویژگی های کلیدی: یک دسک تاپ با عکسی از بازی های مختلف، پردازنده اورکلاک شده و کلی وسایل جانبی دیگر مثل کارت گرافیکی، هارددیسک، دیسک نوری، ۳۷ پورت USB برای اتصال انواع و اقسام دسته های بازی اجزای اتاق جنگ ژنرال ما را تشکیل می دهند.

کجا می توان یکی از آنها را پیدا کرد: ژنرال ما همیشه در اتاق فرماندهی جنگ خود حضور دارد ولی اگر هم به طور اتفاقی او را پیدا کنید حتما در راه دستشویی است.

چیزی که زیاد از زبان آنها می شنوید: «فکرش رو بکن پسر! با یک گلوله هر جفت شون رو «هد شات» کردم»، «می دونی کینکت چیه؟»

۵ آنها را بشناسید: ابزاردوستانی همیشه به روز

هدف چنین افرادی که دوست دارند اولین خریداران یک محصول جدید باشند آن است که همواره بهترین ها را در اختیار داشته باشند و این در حقیقت یک مسابقه پرهزینه است که از آنها یک مصرف کننده دائمی محصولات تکنولوژی می سازد. به نظر آنها افرادی که منتظر می مانند تا ببینند یک محصول وارد شده به بازار، کارش به کجا کشیده می شود بزدل و ترسو هستند.

ویژگی های کلیدی: خانه او نمایشگاهی از محصولات جدید و قبرستانی از ابزارهای قدیمی است. در این خانه چند دستگاه پخش DVD خاک خورده وجود دارد، در حالی که پخش کننده بلو – ری به آرامی در کنار یک گیرنده دیجیتال و یک تلویزیون جدید سه بعدی قرار گرفته است. در همان حال چندتایی گوشی بلااستفاده در گوشه کنارها رها شده است. کامپیوتر رومیزی چنین افرادی به کنترل های از راه دور شرکت لاجیتک مجهیز شده اند و بیشتر ابزارها بدون سیم کار می کنند. قهوه خود را به کمک USB کامپیوتر گرم نگه می دارد و جعبه ای مخصوص برای نگهداری شارژهای مختلف دارد.

توانایی های ویژه: تقریبا همه آنها دچار این توهم بی مورد هستند که هر چه فروشنده لوازم الکترونیکی یا آگهی تبلیغاتی یک محصول جدید می گوید، درست است. برای همین بدون هیچ سوال و تحقیقی حرف آنها را می پذیرد و اقدام به خرید می کند.

چیزی که زیاد از زبان او می شنویم: «باور کن من دیگه نمی تونم به چیزی که LED نداره حتی نگاه هم بکنم»، «می دونی من اینو کی خریدم؟»