سلامتی ثروت است !! آیا این درست است ؟ چرا مهم است که سالم باشیم؟!

اهمیت حفظ سلامتی:
مزایای زیادی برای سالم بودن و سالم ماندن وجود دارد. بدن شما از تمام انواع بیماری ها و کسالت ها آزاد می شود، بنابراین طول عمر شما افزایش مییابد. زندگیشما تحت تأثیر درد، رنج و یا ناراحتی قرار نمی گیرید. در تمام حوزه های زندگی خود، طوری پیش می روید که بهترین ها را به دست آورید. انجام کار فوق العاده به شما کمک می کند که عضو ارزشمند یک جامعه سالم باشید. علاوه بر این، هنگامی که از لحاظ جسمیدر وضعیت مناسبی هستید،انعکاس آن در چهره شما پیداست. بنابراین، شما سرحال به نظر می رسید و احساس بهتری در مورد خودتان خواهید داشت! اگر بدن سالم داشته باشید، حتی زمانی که پا به سن می گذارید،یک زندگی فعال جسمیرا ادامه میدهید. این عمدتا به این دلیل است که بدن قادر است روالفرسودگی و پیری  را به سرعت شفا بخشد. به طور خلاصه، سلامت و تناسب اندام، بهبود زیادی را در کیفیت کلی زندگی شما به ارمغان می آورد.
نکاتی برای حفظ یک زندگی سالم:
1. ورزش: وضعیت خوب سلامتی، با انجام ورزش عمدتا خارج از منزل به دست می آید و حفظ می شود. شما می توانید در هر ورزشگاهیبه طور منظم ورزش کنید. با این حال، مقدار بیش از حد ورزش نیز ناسالم و مضر است. تمرین باید بطور مرتب انجام شود و باید حداکثر 1 یا 1 ساعتو نیم باشد.
2. پیاده روی صبح زود: بیدار شدن در اوایل صبح و پیاده روی، بهترین ورزشی است که هر کسی می تواند انجام دهد.
3. بازی: برایسالم بودن و سالم ماندنحداقل یک بار در هفته باید بازی هایی را  در فضای باز انجام دهید.
4. رژیم غذایی متعادل: رژیم غذایی ما باید متعادل باشد. باید غذای مناسب بگیریم. عموما غدایی که می خوریم برای سلامتی کافی است، اگر آن را تازه و به مقدار مناسب مصرف کنیم. خوردن بیش از حد بسیارمضر است. باید در ساعت های منظم غذا بخوریم . یکی دیگر از چیزهای مهم در مورد غذا این است که هیچ یک از وعده های غذایی مان را نبایدحذف کنیم . مواد غذایی که عجولانه خورده شود، به خوبی هضم نمی شود.
5. استراحت و خواب راحت: فاکتور دیگر در مورد سلامتی این است که  استراحت و خوابمان باید به موقع باشد.زود خوابیدن و زود بیدار شدن، قانون طلایی سلامتی است. فردی که برای به دست آوردن پول بیشتر، بیش از حد سخت کار می کندو نمی خوابد یا کم می خوابد، قطعا سلامتیخود را به خطر می اندازد.
6. اضطراب را از خود دور کنید: بهترین فرمول برای سالم بودن، آزاد کردن ذهن تا حد ممکناز تمام نگرانی های اضافی و اضطراب است. کسی که از غم فرسوده باشد، نمی تواند خواب آرامی داشته باشد.