تلفن‌همراه تناسب اندام را بهم می‌زند

اگرچه تلفن‌هاي همراه قابليت حمل و نقل آسان دارند، اما استفاده زياد از آن‌ها مي‌توان شيوه زندگي افراد را در برخي موارد تغيير دهد و باعث ايجاد اثرات مستقيم روي تناسب اندام آن‌ها شود.
گوشي‌هاي هوشمند امروزي و فرصت‌هاي پيش‌روي کاربران بيش از قبل کاربران را به بي‌تحرکي مجبور مي‌کنند و فرصت‌هايي از جمله گشت و گذارهاي اينترنتي، ارسال پست الکترونيکي و انجام بازي‌هاي ويديويي را در اختيار آن‌ها مي‌گذارند که تمام اين اعمال به کاهش فعاليت بدني کاربران کمک مي‌کند.
به گزارش فارس به نقل از سلولار – نيوز، جاکوب بارکلي (Jacob Barkley) و اندرو لپ(Andrew Lepp) از محققان دانشکده بهداشت و خدمات انساني دانشگاه Kent State آمريکا با انجام مطالعات جديد خود به اين نتيجه رسيدند که افزايش استفاده از تلفن‌همراه باعث کاهش تناسب اندام در بين دانشجويان شده است.
اين دو محقق در بررسي جديد خود سعي کردند رابطه ميان گوشي‌هاي هوشمند و ميزان تناسب اندام در کاربران را دريابند و در پايان بررسي آن‌ها مشخص شد که بر خلاف گيرنده‌هاي تلويزيون، تلفن‌هاي همراه کوچک و قابل حمل هستند و اين امکان را براي کاربران فراهم مي‌کنند که در هنگام فعاليت‌هاي بدني نيز از آن‌ها استفاده شود.
اما آنچه که محققان دريافتند اين بود که اگرچه تلفن‌هاي همراه قابليت حمل و نقل آسان دارند، اما استفاده زياد از آن‌ها مي‌تواند شيوه زندگي افراد را در برخي موارد تغيير دهد و باعث ايجاد اثرات مستقيم روي تناسب اندام آن‌ها شود.
در اين بررسي بيش از 300 دانشجو حضور داشتند و ميزان استفاده آن‌ها از تلفن‌ همراه و همچنين فعاليت‌هاي بدني که در طور روز انجام مي‌دهند مشخص شد. از بين اين دانشجويان فقط 49 نفر با اندامي متناسب حضور داشتند و بدن آن‌ها تمام آزمايش‌هاي پزشکي را با موفقيت پشت سر گذاشت.
کارشناسان به اين نتيجه رسيدند که هرچه ميزان استفاده از تلفن همراه بيشتر شود و به عبارت ديگر کاربران در طول روز بيش از 14 ساعت از اين دستگاه استفاده کنند، تناسب اندام در آن‌ها کمتر رعايت مي‌شود و بدن آن‌ها نسبت به افرادي که به طور ميانگين کمتر از 90 دقيقه در طول روز اين دستگاه را به کار مي‌برند ناسالم‌تر است.