6 تاثیر مثبت دویدن بر سلامتی

بر کسي پوشيده نيست که دويدن يکي از بهترين ورزش‌ها براي حفظ تناسب اندام است. اين ورزش فوايد بسياري نيز براي ساير اندام‌هاي بدن دارد.
متخصصان آمريکايي افزودند: دويدن يکي از ساده‌ترين ورزش‌هايي است که به روش‌هاي مختلفي باعث سلامت شما مي‌شود:
- دويدن سلامت قلب را افزايش مي‌دهد. انجام اين ورزش براي عضلات قلب مفيد است. دويدن به طور منظم در بهبود گردش خون موثر بوده و احتمال ابتلا به حمله قلبي، سکته و فشار خون بالا را کاهش مي‌دهد.
- باعث شادي و سلامت روان مي‌شود. اگر مضطرب هستيد به جاي نشستن در گوشه‌اي، بدويد. با اين کار بعد از چند دقيقه مغز هورموني را ترشح مي‌کند که باعث بهبود حال شما مي‌شود. دويدن در بهبود وضعيت سلامت جسم و روح موثر است و باعث مي‌شود انرژي شما افزايش يابد. هورمون اندورفيني که با دويدن در بدن ترشح مي‌شود باعث افزايش حس نشاط در شما خواهد شد.
- دويدن تراکم استخوان را بهبود مي‌بخشد. اگر به طور منظم بدويد به پوکي استخوان مبتلا نخواهيد شد. انجام اين ورزش تراکم استخوان را در شما افزايش مي‌دهد.
- همچنين از ابتلا به بيماري‌هايي مانند سرطان و ديابت پيشگيري مي‌کند. دويدن در پنج روز از هفته و هر روز به مدت حداقل 30 دقيقه به کاهش خطر ابتلا به سرطان‌هايي از قبيل رحم، پستان و روده کمک مي‌کند. همچنين انجام اين ورزش به طور منظم باعث ترشح کافي انسولين در بدن شده و همين امر باعث پيشگيري از ابتلا به ديابت نوع دو مي‌شود.
- دويدن در بهبود سلامت پوست نيز موثر است. انجام آن باعث بهبود گردش خون و رسيدن مواد مغذي به پوست مي‌شود و همين امر به داشتن پوستي شفاف کمک مي‌کند.
- دويدن باعث بهبود اشتها و خواب مي‌شود. طبيعي است که انجام اين ورزش باعث بهبود کيفيت خواب و افزايش زمان آن نيز مي‌شود. همچنين دويدن به طور منظم باعث سوزاندن کالري شده و همين امر اشتهاي شما را بيشتر مي‌کند.

منبع: ايسنا