ماسك هايي براي برطرف كردن كك و مك پوست

 

  كك و مك عارضه اي است كه بيشتر در زنان و مردان سفيد رو و موبور پديدار و باعث ناراحتي آنها مي‌شود. كك و مك نتيجه طبيعي عمل سلول هاي رنگساز است. نقاطي از بدن كه در معرض تشعشع آفتاب قرار مي‌گيرد، بيشتر دچار كك و مك مي‌شود و اين بدان علت است كه در اثر تابش آفتاب و اشعه ماوراي بنفش، ملانين(ماده رنگي پوست) كه از سلول هاي رنگساز پوست ترشح مي‌شود، به طور ناهماهنگ در سطح پوست جمع، و باعث به وجود آمدن كك و مك مي‌شود.

 

شما اگرداراي كك و مك هستيد بهتر از هركسي مي‌دانيد كه كك و مك هايتان در تابستان بيشتر و پررنگ تر از فصل هاي ديگر است و اين به علت نور آفتاب و اثر مستقيم آن در تابستان بر روي پوست صورت(كه احتمالا خشك يا معمولي هم هست) مي‌باشد. پس بهتر است از رفتن به زير نور خورشيد و اثر مستقيم نور آفتاب بر روي پوست صورتتان جلوگيري كنيد. بهترين توصيه استفاده از كرم هاي ضد آفتاب  است. (توجه داشته باشيد كه حتماً از مارك مرغوب كشور خودتان كه متناسب با آب و هواي محل ساخته شده استفاده نماييد.)

 

بايد دانست كه كك و مك به مرور زمان در اثر تأثير اكسيژن هوا كم رنگ مي‌شود و از بين مي‌رود و به طوركلي مواد آنتي‌اکسيدان در بهبودي آنها مؤثرند. يادتان باشد كه كك و مك برگشت پذير است، بنابراين پس از مداوا نيز بايد از پوست صورتتان مراقبت نماييد.

 

روش گياهي براي جلوگيري از بروز كك و مك و حفظ پوست از اثر نور خورشيد، استفاده از لعاب لوبيا و يا استفاده از پماد گنه گنه است كه بهتر است پوست را با يكي از آنها چرب نمود.

 

براي از بين بردن كك و مك صورت و محو نمودن آنها بهترين روش هايي كه مي‌توان برگزيد از اين قرارند:

 

- ابتدا پوست صورت تميز مي‌کنيم و بعد از ماسك هاي زير استفاده مي‌نماييم . ( انتخاب بهترين و مناسب ترين ماسك كه اختصاصا اثرات بيشتري برروي پوست شما دارند برعهده خودتان است .)

 

1- پس از تميز کردن پوست، آن را با ورقه هاي نازك پوست گوجه فرنگي كاملا مي‌پوشانيد و مي‌گذاريد تا يك ساعت روي صورت بماند وبعد صورت را با  آب گرم مي‌شوييد . اين عمل را روزي دوبار تكراركنيد . خواهيد ديد هر روز كه  مي‌گذارد ازكك و مك صورت شما كاسته مي‌شود.

 

2- بعد از تميز کردن پوست، آب تمشك  يا آلبالو را گرفته  وآن را روي پوست صورت خود بماليد، به مدت  يك  ساعت ، اين عمل را روزي دوبار تازماني  ادامه دهيد كه  كك و مك شما از بين  برود . بعد ازاستفاده از اين ماسك صورت را با آب گرم بشوييد .

 

تدكر : درهريك ازدوروش  بالا اگرقبلا به پوست خودليمو ترش تازه نيزبماليد  روش هاي  درماني فوق موثرتر خواهند بود  .

 

3- يكي ديگراز راه هاي از بين بردن كك ومك صورت ، استفاده  ازروش زيراست :

 

پياز نرگس را كاملا له وسپس سركه را به آن اضافه كنيد  و حدود يك ساعت بگذاريد  بماند . بعد اين مخلوط را به مدت 30 دقيقه روي صورت ثابت نگه داريد.

 

 4- برای زیبایی پوست مقداري عسل را روي بخار آب قراردهيد تا حالت مايع  وروان پيدا كند . بعد به آن مقداري دارچين كوبيده  شده كه  در مقدار اندكي  آب حل كرده ايد  اضافه نماييد . ( به جاي  آب بهتر  است ازسركه  استفاده  كنيد ) تا زماني  كه عسل گرم است ( طوري  كه صورت را نسوزاند ) اين ماسك  را به صورت بماليد  وحدود 40  دقيقه روي پوست  قرار دهيد .بعد صورت را با آب ولرم شست وشو دهيد.

 

 تذكر: يكي ازاثرات مفيد عسل اين است كه باعث  ازبين رفتن كليه لكه هاي موجود  در روي  پوست  صورت  مي‌شود .

 

5- پوست نارگيل را پس ازجدا نمودن ازميوه اش مي‌سوزانيد  و خاكستر حاصل را بر روي كك ومك صورت  بماند  و پس ازجدا نمودن ازميوه اش مي‌سوزانيد و خاكستر حاصل را برروي كك ومك صورت بماليد . اجازه  بدهيد اين ماسك خشك، حدود 1ساعت برروي صورت بماند و پس از آن صورت را مي‌شوييد.

 

تذكر: قبل از استفاده از اين ماسك لازم نيست پوست را نازك نماييد. همچنين اين ماسك براي درمان خارش مفيد بوده و رنگ رخسار را  نيز باز مي‌كند.

 

6- مقداري برگ اسفناج تميز و شسته شده را درظرفي با كمك چاقو ساتوري كنيد تا كاملا ريز و له شود . سپس به آن مقداري روغن زيتون اضافه كنيد و به مدت 24 ساعت بگذاريد بماند. پس ازآن مدت 30 دقيقه روي حرارت قرار دهيد . بعد آن را صاف كنيد . حالا اين مايع  را روي كك ومك صورت بماليد . بقيه آن را درجايي نگهداري و به تدريج از آن استفاده كنيد .

 

 

تذكر: اين ماسك باعث مي‌شود تا رنگ چهره نيز باز شود.

 

 

7- ميوه موز را  له نموده ، سپس آن را با مغز تخم خربزه مخلوط كنيد اين ماسك را روي كك ومك صورت بماليد و پس از گذشت 20 دقيقه صورت را با آب سرد  بشوييد