به تبلیغات لاغری موضعی اعتماد كنیم؟

تبليغات لاغري آنقدر متنوع است كه اگر بخواهيد تابع آنها باشيد، براي انتخاب روش لاغري‌تان سردرگم خواهيد شد. هر توليد‌كننده‌اي معتقد است به راز لاغري راحت و بي‌دردسر پي‌برده و شما تنها با خريد آن محصول مي‌توانيد لاغر شويد. از كفش پياده‌روي گرفته تا كمربندهاي لاغري و دستگاه‌هاي دراز و نشست. اما واقعيت اين است كه راز لاغري شما در هيچ كدام از اين روش‌ها نيست و اگر در اثر استفاده از آنها وزن كم كنيد، ممكن است آسيب‌هايي هم به بدنتان وارد شود.

مثلا كمربندهاي لاغري با وارد كردن شوك‌هاي برقي خفيف گرماي موضعي در محل ايجاد مي‌كنند و باعث تعريق در بدن شما مي‌شوند. همين ايجاد گرما و به‌دنبال آن تعريق زياد باعث چروكيده شدن ماهيچه‌ها مي‌شود و به همين دليل به‌طور موقت سايز بدن را كوچك‌تر نشان مي‌دهند اما اين لاغري موضعي در واقع تعداد زيادي از سلول‌هاي آن بخش از بدن شما را از بين برده و شما براي ساخت عضله‌اي كه با دست خودتان تخريب كرده‌ايد، بايد مدت‌ها تلاش و ورزش كنيد.


كفش‌هاي پياده‌روي و دستگاه‌هاي دراز و نشست هم اگر تأثيري بر كاهش وزن شما داشته باشند، به‌دليل آن است كه برايتان انگيزه تحرك ايجاد مي‌كنند؛ البته به شرطي كه خود اين كفش‌ها يا دستگاه‌ها استاندارد باشند و صدمه‌اي به بدنتان وارد نكنند.
منبع: سيمرغ