چگونه هوش فرزند خود را در رحم مادر تقویت کنید

راههای زیادی وجود دارد که با استفاده از آنها می توانید به فرزند خود کمک کنید زندگی را بهتر و قویتر شروع کند. حتی وقتی که او در رحم مادر است می توانید کاری کنید که با هوش تر باشد. با خوردن خوراکی های سالم مفید و مغذی و همینطور با تحریک مثبت جنین که به او کمک می کند با مغز مادر ارتباط برقرار کند و نتیجه مستقیم در هوش او خواهد داشت. برای تقویت هوش فرزند خود می توانید دستور العمل زیر را بکار گیرید
خوراکی های سالم بیشتر مصرف کنید در این میان تا می توانید از خوراکی استفاده کنید که مقدار زیادی امگا-3 داشته باشد. برای افزایش هوش جنین رژیم حاوی امگا-3 نقش اساسی بازی می کند. روغن ماهی مقدار زیادی امگا-3 دارد اما در برخی ماهی ها سطح جیوه کمی بالاست بنابراین بهتر و عاقلانه تر است که امگا-3 مورد نیاز خود را از منابع گیاهی تامین نمایید.
برای فرزندی که در رحم دارید موسیقی ملایم پخش کنید. بعد از 23 هفته جنین کم کم توانایی شنیدن پیدا می کند حتی می تواند صداهایی را که در خارج از رحم وجود دارد بشنود. تحقیقات نشان داده است که موسیقی کلاسیک باعث آرامش کودک می شود و کودکانی که در دوره جنینی موسیقی کلاسیک گوش داده اند بهتر موسیقی را می فهمند. این باعث می شود این کودکان تمرکز بهتری داشته باشند و برای یادگیری تمایل بیشتری از خود نشان می دهند.

افزایش هوش جنین
استرس زندگی خود را به حداقل برسانید. استرس مادر باردار در هوش و پاسخ عصبی جنین تاثیر منفی دارد و و در آی کیو او هم تاثیر منفی دارد.
وقتی باردار هستید شکم خود را نوازش کنید. این کار باعث تحریک مثبت مغز فرزند شما می شود.
برای فرزند خود با صدای بلند بخوانید و با صدای بلند حرف بزنید. این کار به فرزند شما کمک می کند قبل از بدنیا آمدن آواهای زبان مادری خود را بفهمد.

نکته ها و هشدار ها
اینکه کودک شما در رحم مادر از نظر هوشی پیشرفت کند خوب است اما بعد از تولد هم باید مراحل متفاوتی را طی کنید
در هنگام حاملگی باید از مصرف الکل و مواد مخدر خودداری کنید.