واشنگتن در ماه شلغم می کارد، پکن، موشک

در حالی که ناسا خود را برای اجرای پروژه ای جهت رشد شلغم و ریحان در کره سنگی ماه آماده می کند، برخی کارشناسان چینی می گویند؛ چین در حال برنامه ریزی برای تبدیل ماه به یک پایگاه موشکی است.

به گزارش ایرنا، ناسا و دانشمندان آن قصد اجرایی کردن پروژه ای جدید را دارند که طی آن روی کره ماه شلغم و ریحان پرورش خواهند داد.

این خبری است که اخیرا بسیاری از رسانه ها در بخش علمی خود به انتشار آن پرداختند.

در این پروژه محققان با استفاده از قوطی های قهوه از گیاهان در برابر خشونت اقلیمی این کره سنگی جلوگیری می کنند و اطلاعات مربوط به رشد آن توسط حسگر ها و تجهیزات الکتریکی ارزیابی و به ایستگاه های زمینی ارسال می شود.

طبق برنامه ریزی های شده قرار است که محفظه رشد پلمپ شده و بسیار ساده ای ساخته شود تا از جوانه زدن گیاه در طول یک دوره 5تا 10 روز در فضاپیما بر جلوگیری کند.

رشد و پرورش شلغم و ریحان قرار است تا سال 2015 اجرایی شود و هدف اصلیشان بررسی امکان زندگی و کار انسان ها بر روی این قمر است.

اما در آنسوی دریای زرد، ظاهرا چینی ها به کاربری های دیگری روی ماه می اندیشند.

یک کارشناس چینی در ادعایی جدید اظهار کرده که چین در حال برنامه ریزی برای تبدیل ماه به یک پایگاه موشکی است.

به گزارش ایرنا، یک کارشناس مرکز ماه نوردی در سازمان فضایی چین به روزنامه تایمز پکن چین می گوید: کره ماه قابلیت آن را دارد که نقش یک پایگاه نظامی موشکی را برای انجام حملات موشکی به سوی زمین بازی کند.

بنا بر گزارش این روزنامه، بحث هایی در چین با محوریت ارزیابی توان ارتش برای ساخت چنین پایگاهی در ماه جریان دارد.

این کارشناس گفت: ماه می تواند به عنوان یک پایگاه نظامی نقش یک ابر سلاح قدرتمند را داشته باشد.

هفته گذشته، چین یک موشک مارس-3B را به همراه کاوشگر «Jade Rabbit» به ماه فرستاد و همچنین قصد دارد تا سال 2030 اولین فضانورد خود را به این قمر ارسال کند.