معجون‌هاي طبيعي براي درمان معده درد

معده درد يك ناراحتي بسيار شايع است كه در همه افراد از هر جنسيت و در هر گروه سني ممكن است بروز كند. به گزارش ايسنا، معمولا خوردن چيزي در خارج از برنامه غذايي، موجب بروز معده درد مي‌شود.

به گفته متخصصان تغذيه و گوارش، زماني كه دستگاه گوارش بدن نمي‌تواند غذايي را هضم كند، فرآيند هضم غذا كامل نمي‌شود و در نتيجه درد معده بروز مي‌كند. هرچند اين قبيل معده دردها ممكن است مشكل جدي و مزمن نباشند اما در هر حال موجب ناراحتي مي‌شوند و آزاردهنده هستند. روزنامه اينديا اكسپرس در مقاله جديدي به چند راه‌كار موثر و طبيعي براي كاهش درد معده اشاره كرده است كه مي‌توان براي درمان معده ‌درد آنها را جايگزين قرص‌ها و داروهاي شيميايي كرد. اين گزينه‌هاي طبيعي به قرار زير است:

-‌ اگر درد معده شما ناشي از اسيدي شدن معده است، يك ليوان آب سودادار بنوشيد.

-‌ يك نوشيدني انرژي‌زا كه درعين حال تاثير شگفت‌انگيز در تسكين معده‌درد دارد، مخلوط يك ليوان آب با يك نصف ليموترش و يك قاشق غذاخوري عسل است.

-‌ يك ميان وعده سالم براي تسكين درد معده، مقداري دانه انار همراه با كمي نمك و فلفل است.

- همچنين يك راه‌كار موثر براي تسكين فوري و سريع درد معده مصرف تركيبي از نعناع، زنجبيل و آب ميوه همراه با مقدار اندكي نمك سياه در يك ليوان آب است. نوشيدن اين شربت درد معده را به سرعت كاهش مي‌دهد.

-‌ جويدن دانه رازيانه نيز در درمان معده درد موثر است. براي اين كه بهتر نتيجه بگيريد يك قاشق چايخوري تخم رازيانه را در يك ليوان آب ريخته و از شب تا صبح بگذاريد تا خيس بخورد. صبح روز بعد تخم‌هاي رازيانه را بخوريد و آب اين شربت را نيز بنوشيد.