درباره علم فراسوی طب‌سوزنی برای لاغری

کلينيک ايده آل - بسياري از بيماران به کلينيک طب‌سوزني مي‌آيند تا آنچه در مورد وقايع فيزيولوژيکي درون بدن روي مي‌دهد تا کاهش وزن از طريق طب‌سوزني بدست ‌آيد را جويا شوند. پژوهش‌هاي اخير در آپريل 2012 در مجله دنياي علم در مورد توضيح چگونگي اين پديده گزارش داد.
پارامترهاي زيست پزشکي براي بررسي پژوهش شامل:
• اندازه‌گيري بافت چربي
• تيترهاي آنتي‌بادي پروتئين شوک حرارتي (HSP)
• سطوح پروتئين واکنشگر C با حساسيت بالا (hs-CRP)
لاغري با علم جديد، لاغري با طب سوزني

مکانيسمي که نشان داد چگونه طب‌سوزني باعث کاهش وزن مي‌شود اينگونه بود که کاهش در مقدار آنتي‌بادي پروتئين شوک حرارتي (HSP) و کاهش در خواندن سطوح پروتئين واکنشگر C با حساسيت بالا (hs-CRP) رخ مي‌دهد. طب‌سوزني همچنين باعث بهبود سطوح ديس ليپيدمي (اختلال در سوخت‌ساز چربيها مانند اختلال در ميزان HDL و LDL) مي‌شود. يک سوي جالب ماجرا در اينجاست که کاهش سطح پروتئين شوک حرارتي پس از اثر جانبي طب‌سوزني لاغري روي مي‌دهد به اين دليل که مطالعات بيشتر نشان داده است که مي‌تواند خطر بيماري‌هاي عروقي و حوادث قلبي-عروقي را کاهش دهد.

سطح پروتئين واکنشگر C توسط مطالعه سلامت هاروارد زنان انجام گرفت که يک نشانگر دقيق‌تر از سطوح کلسترول در پيش‌بيني مشکلات عروق کرونري بود و اين با طب‌سوزني بهبود يافت. بنابراين نه تنها پژوهش‌ها نشان مي‌دهد که طب‌سوزني براي کاهش وزن مؤثر واقع مي‌شود بلکه به عنوان يک تأثير جانبي باعث کاهش کلسترول در خون مي‌شود.

بسياري از گياهان چيني مانند علف هفت بند (Polygonum multiflorum) و شو وو (shou wu) نشان داده شده است که کلسترول را کاهش مي‌دهند. طب ستني چين شامل طب‌سوزني همراه با داروي گياهي چيني است که هدف اساسي و عمده آن بازگرداندن تعادل و هماهنگي بين بدن است و قدرت بهبود بخش افراد براي حفظ سلامتي و بهبودي را تحريک مي‌کند.