«سیر» از آنتی بیوتیک‌ها قوی‌تر است

فارس: محققان آمریکایی در تحقیقات خود به این نتیجه رسیدند که سیر حاوی آنتی بیوتیک طبیعی است که تاثیر آن ۲ برابر بیشتر از تاثیر آنتی بیوتیکهای ویژه درمان مسمومیت غذایی است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه محققان دریافتند که سیر حاوی مقادیر فراوانی ترکیب دیالیل دی سولفید است که قدرت آن فرا‌تر از آنتی بیوتیکهای صنعتی است و علاوه بر آن از سرعت جذب و اثربخشی در بدن برخوردار است به گونه‌ای که این امر ثانیه‌ای بیشتر طول نمی‌کشد و سرعت کنترل و مهار مسمومیت غذایی و بهبودی را افزایش می‌دهد.

این محققان گفتند: نتایج تحقیقات آن‌ها در‌ها را به روی یافتن یک درمان موثر برای مسمومیت‌های ناشی از گوشت‌های خام یا فرآوری شده افزایش می‌دهد که این امر به نوبه خود به طوری موثری میانگین ابتلا به این مسمومیت‌ها را کاهش می‌دهد.

پیش از این متخصصان انگلیسی نیز دریافته بودند که مصرف سیر در پیشگیری از ابتلا به اوستئوآرتریت یا التهاب استخوانی و مفصلی نقش دارد.

پژوهش‌ها همچنین نشان داده که ترکیبات سیر می‌تواند ۶۰ گونه قارچ و بیش از ۲۰ نوع باکتری را از بین ببرد که برخی همانند pneumocoque باعث ابتلا به بیماری ذات الریه می‌شود.

این خواص سیر به علت وجود ماده‌ای به نام آلیسین است که ضد میکروبی قوی محسوب می‌شود.

عملکرد این ماده در سطح ریه‌ها بسیار قوی است زیرا این ماده فرار در ریه‌ها تبخیر می‌شود و باکتری‌ها و ویروس‌ها را نابود می‌کند.