خوردنی های مفيد برای يك صبحانه سالم

ايسنا: مطالعات و بررسي‌هاي مختلف يكي پس از ديگري تاييد مي‌كنند كه خوردن يك صبحانه سالم و مفيد براي حفظ سلامت انسان در بلندمدت و برخورداري از ذهن و جسم سالم ضروري است و بايد در اولويت‌هاي يك برنامه غذايي مناسب قرار بگيرد.
مزاياي استفاده از مواد غذايي سالم و مناسب در وعده غذايي صبحانه اين است كه به شما انرژي بيشتري مي‌دهد، ذهن را شفاف‌تر و هوشيارتر مي‌سازد، قدرت تمركز را بالا مي‌برد و به تناسب اندام و مقابله با اضافه وزن كمك مي‌كند.
روزنامه ديلي ميل در مقاله‌اي در اين باره نوشت: بدون شك صبحانه مهمترين وعده غذايي در طول روز است و اگر آن را از برنامه غذايي خود حذف كنيم، فاكتورهاي مهمي را در حفظ سلامت خود از دست خواهيد داد، اما اگر از همين حالا تصميم گرفته‌ايد كه به طور منظم صبحانه بخوريد به خاطر بسپاريد كه انتخاب مواد غذايي سالم و مغذي نيز حياتي است.
متخصصان تغذيه معمولا توصيه مي‌كنند كه براي يك صبحانه سالم و ساده علاوه بر مصرف لبنيات و عسل، مي‌توانيد از ماست و ميوه‌هاي تازه نيز استفاده كنيد. ماست سرشار از كلسيم و پروتئين است و تهيه آن بسيار ساده و سريع امكانپذير است. همچنين مي‌توانيد بدون اين كه هنگام صبح وقت خود را تلف كنيد يك پياله ماست را سريع سر بكشيد تا به موقع به محل كار خود برسيد و خوردن آن وقت شما را تلف نمي‌كند. همچنين مصرف چند ميوه همراه با آن نيز مي‌تواند مواد مغذي مورد نياز شما را براي طول روز تامين كند.
گزينه مناسب و مغذي ديگر براي صبحانه مخلوط ميوه‌ها هستند. براي تهيه آن مي‌توانيد آب ميوه مورد علاقه خود مثل آب پرتقال را داخل يك ظرف بريزيد سپس يك عدد موز را داخل آب پرتقال خرد كرده و اين مخلوط را كاملا هم بزنيد تا مخلوط شما نرم و يكدست شود سپس مي‌توانيد مقداري از ميوه‌هاي منجمد شده از قبل مثل چند تكه توت فرنگي، هلو يا تمشك آبي را داخل اين مخلوط ريخته و نوش ‌جان كنيد. اين خوردني‌هاي سالم به راحتي براي صبحانه آماده مي‌شوند و باعث خواهند شد كه روز خود را قوي، سرزنده و سلامت آغاز كنيد.