ترفندهای ساده برای کوچک کردن شکم بزرگ

شکم بزرگ و بد شکل يکي از مشکلات افراد چاق است و کوچک کردن اين شکم بزرگ شايد براي شان مساله بسيار سختي باشد. با ترفندهاي ساده اي مي توانيد شکم بزرگ و بدشکل تان را کوچک کنيد.
معمولاً قسمت پايين شکم افتاده‌تر و حاوي چربي بيشتري است که اجازه نمي‌دهد دگمه‌ي شلوار بسته شود. اگر مي‌خواهيد اين قسمت از بدن را کوچک‌تر کنيد بايد به فکر رژيم مناسب، ورزش، مصرف مکمل و غيره باشيد. در اين مطلب چند راه‌حل موثر براي کوچک کردن شکم داريم. با ويرلن همراه باشيد.

براي کوچک کردن شکم بزرگ تان از مصرف مواد غذايي نفاخ بپرهيزيد
اگر احساس مي‌کنيد که شکمتان بزرگ شده است و کمربند اذيتتان مي‌کند ممکن است در نتيجه‌ جمع شدن هواي بيش از اندازه در روده‌ها باشد. براي کاهش تشکيل هواي زياد در اين بخش و صاف‌تر شدن شکم بايد از مصرف مواد غذايي حاوي قندهاي غيرقابل‌هضم بپرهيزيد. توصيه مي‌کنيم مصرف کلم‌ها مانند کلم‌برگ، گل‌کلم، بروکلي، پياز، نخود، خيار، حبوباتي مانند عدس، لوبيا قرمز و غيره را کاهش دهيد. از نوشيدن آب گازدار، نوشابه‌ها و تمام نوشيدني‌هاي گازدار ديگر بپرهيزيد. تا حد امکان از جويدن آدامس بدون قند نيز خودداري کنيد؛ چون حاوي شيرين‌کننده‌هايي هستند که در لوله‌ي گوارش تخمير مي‌شوند.

براي کوچک کردن شکم تان به يک دوره‌ي سم‌زدايي ? روزه نياز داريد

هر چه ميزان توکسين‌هاي ( سم ها ) بدن بيشتر باشد به چربي بيشتري براي ذخيره کردن آن نياز داريم. اگر ارگان‌هاي مسئول دفع ضايعات بدن اشباع‌شده باشند شروع رژيم لاغري نيز بي‌فايده خواهد بود و با وجود تلاشي که مي‌کنيد به نتيجه نخواهيد رسيد. براي راحت شدن کار آب کردن چربي‌هاي اضافه بهتر است ابتدا يک دوره‌ي سم‌زدايي ? روزه داشته باشيد و سپس اقدام به رژيم گرفتن بکنيد. براي اين کار توصيه‌هاي زير را به کار بگيريد:

صبح تخم‌مرغ تازه، ميوه‌هاي تازه و غلات رژيمي مانند جو دوسر ميل کنيد.
غذاي ظهر ماهي کباب شده با سالاد و چند عدد مارچوبه با روغن‌زيتون و يک برش ليموترش باشد.
براي شام سالاد سبزيجات و روغن‌زيتون، يک پياله سوپ سبزيجات خانگي، سير و سبزيجات معطر ميل کنيد.
بايد از مصرف زياد نمک بپرهيزيد. غذاهاي صنعتي مانند غذاهاي کنسروي و آماده را از برنامه‌ي غذايي‌تان حذف کنيد. در صورت گرسنگي بعد از غذا يک فنجان دم‌نوش ميل کنيد.
اگر مي خواهيد شکم بزرگ و بد شکل تان را کوچک کنيد بايد مصرف قندهاي ساده را محدود کنيد

هيچ نوع رژيم خاصي براي لاغر کردن پايين شکم وجود ندارد. اما مي‌توان با کاهش جذب انرژي روزانه کمک زيادي به لاغري شکم و پهلو و قسمت پايين آن کرد. اگر کالري دريافتي‌تان بيش از نياز واقعي‌تان باشد مازاد آن ذخيره مي‌شود. در نتيجه لازم است که قندهاي زود جذب مانند آب‌نبات‌ها، نوشابه‌ها و آب‌ميوه‌هاي صنعتي را کاهش دهيد. اين مواد غذايي و نوشيدني‌ها باعث سيري نمي‌شوند و انسولين را بالا مي‌برند که باعث ذخيره‌سازي مازاد قند به‌صورت چربي مي‌شود. توصيه مي‌کنيم از کربوهيدرات‌هاي پيچيده مانند نان کامل (سبوس‌دار)، برنج، پاستاهاي تهيه شده از گندم کامل يا کينوا استفاده نماييد.

حواستان به نوع چربي‌هاي مصرفي نيز باشد. چربي‌هاي خوب مانند روغن‌هاي گياهي آن‌هم به ميزان معقول را انتخاب کنيد. از مصرف غذاهاي سرخ‌کردني که با روغن‌هاي حيواني آماده مي‌شوند بپرهيزيد. چربي‌هاي حيواني مانند خامه، کره، لبنيات پرچرب و غيره را نيز محدودتر کنيد.

خواب کافي مانع از ذخيره‌سازي چربي‌ها مي‌شود
داشتن شکمي بزرگ، شل و نفخ‌کرده باعث آزار همه مي‌شود. توجه داشته باشيد که استرس نه‌تنها از درون بدنتان را به هم مي‌ريزد روي ظاهرتان نيز تأثير دارد. بايد بدانيد که در طول يک دوره نگراني و استرس طولاني، بدن هورمون زيادي براي مقابله با اين استرس توليد مي‌کند. اين هورمون کورتيزول نام دارد که در طولاني‌مدت مي‌تواند روند پيري و ذخيره‌سازي چربي‌ها در دور شکم را سرعت بدهد. کم‌خوابي حتي به‌اندازه‌ي يک ساعت، باعث افزايش استرس و احساس ريزه‌خواري مي‌شود. براي ممانعت از افزايش بيهوده‌ي ميزان کورتيزول بدن لازم است که هر شب ? ساعت بخوابيد.
منبع: ويرلان