انواع ماسک پوست چرب و منافذ باز

  

 

ماسک آلوی قرمز

 

 

 

 

هفت یا هشت عدد آلوی قرمز تهیه کنید و هسته های آنها را خارج کنید.

 سپس آنها را با افزودن ده قطره روغن بادام کاملاً با یکدیگر مخلوط کنید تا به صورت یک ماده خمیری درآید.

آنگاه این مخلوط را به مدت بیست دقیقه روی صورت خود قرار دهید و سپس با آب بشویید.

 این ماسک به ویژه در کسانی که منافذ پوستی آنها مثلاً در پوست بینی، باز و زشت منظره شده مؤثر است و پوست را زیبا می کند.استفاده از این ماسک را به افرادی که پوست چرب دارند توصیه می کنیم.

 

 

 ماسک گلابی

 

 

 

 

این ماسک برای پوست های چرب بسیار مفید است .

 استفاده از این ماسک را به افرادی که منافذ پوستی آنها واضح و نازیبا شده توصیه می کنیم.

برای تهیه این ماسک زیبایی پوست کافی است که یک گلابی رسیده را خرد کنید و بر روی پوست صورت بمالید و بیست دقیقه ی بعد آن را با آب یا پنبه آغشته به گلاب از سطح پوست خود پاک کنید.

 

 

ماسک زرده تخم مرغ

 

 

 

 

به کسانی که پوست خشک دارند توصیه می شود که از این ماسک استفاده کنند تا پوستشان نرم و لطیف شود. زرده تخم مرغ مملو از چربی و کلسترول است و چربی پوست را تأمین می کند.

برای تهیه ماسک زرده تخم مرغ کافی است یک زرده تخم مرغ را با چند قطره سرکه سیب و چند قطره روغن بادام یا زیتون یا آفتابگردان مخلوط کنید و به مدت بیست دقیقه روی پوست قرار دهید. سپس آن را به وسیله ی آب یا پنبه آغشته به گلاب از سطح پوست پاک کنید.

 

 

ماسك براي پوستهاي خشك

 

 

1- هلو راله كرده چند دقيقه برروي پوست مي گذاريم اين ماسك تقويتي و آبرسان است.

 

2- يك قاشق سوپخوري عسل را با يك زرده تخم مرغ به خوبي مخلوط كرده آنرا برروي صورت و گردن بماليد نيم ساعت بعد با آب بشوييد.

 

3- گرد نارگيل را درشير حل كرده خوب بهم بزنيد تا خميري شكل شود آنرا برروي صورت ماليده بگذاريد خشك شود سپس با آب ولرم بشوييد.

 

4- آب خياررا با خامه مخلوط كرده مدت نيم ساعت محلول را برروي صورت بگذاريد اين ماسك خاصيت آبرساني دارد.

 

5- يك زرده تخم مرغ را خوب زده با آب هويچ خوب مخلوط كنيد وآنرا برروي صورت و گردن ماليده بعداز 15 دقيقه با آب ولرم بشوييد وكرم رطوبت به پوست بزنيد.....