رژیم غذایی در کم کاری تیروئید

غده تیروئید یک غده مهم بدن است که مسوؤل تولید هورمون های ضروری برای تنظیم متابولیسم (سوخت و ساز) بدن است. احتمال دارد اختلال در متابولیسم به علت کم کاری تیروئید باشد.
تیروئید و غذا
ممکن است کم کاری تیروئید بعد از عمل جراحی برداشتن غده تیروئید اتفاق بیفتد و یا کم کاری تیروئید مادرزادی یا استرس باشد. بنابراین به هر علتی که تیروئید نتواند عملکرد مناسب را داشته باشد، کم کاری اتفاق می افتد.
اگر هورمون به اندازه کافی تولید نشود، این علایم دیده می شود: عدم تحمل سرما، یبوست، خستگی، چاق شدن، خشکی پوست، بادکردگی غده تیروئید (گواتر) و حتی تورفتگی غده.
تاثیر مثبت رژیم غذایی بر کم کاری تیروئید
اگر پزشک کم کاری تیروئید را برای شما تشخیص داد وحشت زده نشوید، می توانید همچنان به زندگی خود ادامه دهید، اما بایستی سبک زندگی و تغذیه خود را کاملا اصلاح کنید. برنامه ریزی روزانه داشته باشید که چه غذاهایی بخورید و از چه چیزهایی اجتناب کنید تا زندگی روزمره شما مختل نشود. اگر رژیم غذایی را جدی بگیرید نگران عود علایم ناگوار تیروئید نباشید.
غذاهای مفید برای مقابله با کم کاری کاری تیروئید
غذاهایی که ید کافی دارند برای مقابله با کم کاری تیروئید مناسب است. در زیر به لیستی از غذاها که منبع مفیدی برای مقابله با این بیماری است اشاره می شود.
غذاهای غنی از ید
نمک یددار
گیاهان و غذاهای دریایی
ماهی آب شور
سوشی (نوعی غذای ژاپنی)
غذاهای غنی از سلنیوم
گوشت
جوجه یا مرغ
ماهی قزل آلا
ماهی تون
حبوبات
لبنیات
سیر
پیاز
غذاهایی که در کم کاری تیروئید باید از آنها اجتناب کرد
نشاسته کاساو
بذر کتان
کلم قمری، کلم پیچ و گل کلم
بادام زمینی
شلغم
خردل
ارزن
هلو و شفتالو
قهوه
اسفناج 

خدمات و محصولات صنعتی

 الکتروپمپ

 

 

 

سلامت و زیبایی