پیاز ناراحتی روحی‌تان را برطرف می‌کند

یک متخصص تغذیه گفت: مصرف پیاز پخته به هر شکل که باشد، برای رفع ناراحتی‌‌های روحی مفید است.

فارس نوشت: سید ضیاءالدین مظهری با بیان این که برگ‌‌های سبز پیازچه بیش‌تر هنگام بهار یافت می‌‌شود و دارای مقدار زیادی ویتامین C است، گفت: پیاز تقریباً تمام خواص سیر را در معالجه فشارخون، بیماری ‌قند و درمان بیماری کرمک را دارد. مصرف پیاز پخته باعث لینت یا نرمی مزاج می‌شود و استفاده از پیازی که با چربی پخته شده باشد، برای دفع اخلاط چسبنده از سینه مفید است.

این متخصص تغذیه افزود: مصرف پیاز پخته با چربی برای رفع یبوست و نفخ روده‌ها مفید است. برای این منظور پیاز را با بخار پخته و در هنگام پختن به تدریج به آن کره اضافه شود و سپس مصرف کنند.

مظهری گفت: اگر ورقه‌های نازک پیاز در شیر پخته و مصرف شود، برای درمان دردهای حاصل از قولنج روده‌ها و ناراحتی‌های شکم مفید است. پیاز پخته ادرار آور است و مصرف پیاز پخته به هر شکل که باشد، برای رفع ناراحتی‌‌های روحی مفید است.

وی افزود: تخم پیاز طبیعت گرم دارد و خوردن 4 تا 5 گرم آن برای تحریک نیروی جنسی مؤثر است و قرار دادن پیاز پخته و گرم در محل سوختگی و یا قرار دادن آن در محل بواسیر اثر مؤثری دارد، زیرا خون را به طرف سطح پوست انتقال داده و از تجمع خون در رگ‌‌های بواسیری می‌کاهد.

این متخصص تغذیه اضافه کرد: برای برطرف کردن بوی بد پیاز بعد از مصرف آن می‌توان، یک عدد گردو یا مقداری نان سوخته خورده شود یا چند عدد باقلا را جویده و مدتی در دهان نگه داشت.