سیر، درمان دیابت و پایین آوردن قند خون

سیر با داشتن 400 ماده ی شیمیایی دارای فواید بی پایانی است، محققین دریافتند که مصرف سیر در درمان و پیشگیری از بسیاری آفات و بیماریها موثر است. سیر به پایین آوردن قند خون کمک می کند و افراد مبتلا به دیابت تحت نظر پزشک علاوه بر رعایت رژیم دارویی و غذایی خود می توانند از سیر نیز استفاده کنند.

محققین دریافتند که ترکیبات خاص در سیر نظیر allicin ، allyl propyl dissulfide و S-allyl cysteine sulfoxide از طریق ممانعت از عملکرد کبد در غیر فعال کردن انسولین موجب افزایش انسولین موجود در خون می شود. در حالی که هنوز تحقیقات بیشتری برای درک تأثیرات بسیار زیاد سیر لازم است ، اما بیماران مبتلا به دیابت می توانند با مصرف مقدار متعادلی سیر بعنوان ساپلیمنت بصورت تازه و خام، پخته یا عصاره ی سیر (aged garlic extract) به کنترل قند خون خود کمک کنند و حتی می توانند سبب کاهش یا پیشگیری از ابتلا به عوارض دیابت شوند.

فشار خون بالا، بیماری قلبی وسکته ، آرترواسکلروز ، بیماری کلیوی و از دست دادن کلیه ها (نیاز به دیالیز یا پیوند کلیه )، تخریب سیستم عصبی و قطع عضو و کوری برخی از عوارض دیابت هستند.

موارد زیر بخشی از فواید سیر و اصلی ترین فواید آن برای افراد دیابتی است:

- پایین آوردن قند خون
- مقابله یا جلوگیری از آرتروسکلروز
- مقابله با عفونت ها
- تقویت سیستم ایمنی
- پایین آوردن کلسترول بد
- تنظیم فشار خون
- جلوگیری یا مقابله با بیماری قلبی
- بهبود جریان خون

توجه : درمورد مصرف سیر و فواید آن بر سلامتی خود و اینکه بر دیابت شما چه تأثیری دارد، با پزشک خود مشورت کنید . اگر چه اداره ی دارو و غذای آمریکا سیر را به عنوان یک ماده ی غذایی غیر سمی معرفی کرده است اما ممکن است برای افراد خاصی مصرف زیاد آن مضر باشد.

چنانچه در مقدار دارویی، سیر مصرف می کنید باید تحت نظر پزشک دیابت ، آنرا مصرف نمایید.

منبع: miracleofgarlic