بهترین روش برای لاغری شکم و پهلو

تعريف چاقي

از نظر سازمان بهداشت جهاني (WHO) اضافه وزن و چاقي بعنوان تجمع غيرطبيعي يا بيش از اندازه چربي در بدن که سلامتي فرد را مختل مي کند شناخته مي شود. در سال هاي اخير اضافه وزن در جهان به شدت رو به افزايش است و در ?? سال اخير چاقي در ايالات متحده افزايش چشمگيري داشته است. چاقي تنها مشکل بزرگسالان نيست و در کودکان و نوجوانان نيز روند رو به رشدي دارد. طبق آمار منتشره، نيمي از افراد ساکن در تهران اضافه وزن دارند و ?? درصد آنان چاق هستند.

شاخص توده بدن (BMI)

شاخص توده بدن (BMI) : شاخص ساده اي براي ارزيابي نسبت وزن به قد است که بطور معمول براي طبقه بندي چاقي و اضافه وزن در افراد بزرگسال مورد استفاده قرار مي گيرد.اين شاخص از حاصل تقسيم وزن بر مجذور قد بدست مي آيد.
? (قد بر حسب متر) ÷ وزن به کيلوگرم = BMI
بنابر تعريف سازمان بهداشت جهاني براي طبقه بندي چاقي و اضافه وزن افراد با شاخص توده بدني کمتر از ???? کم وزن، بين ??- ???? داراي وزن نرمال، بين ??-?? مبتلا به اضافه وزن و بيشتر از ?? مبتلا به چاقي مي باشند. لاغري پهلو و شکم


محاسبه وزن ايده آل در مردان و زنان

براي تعيين وضعيت افراد از نظر ابتلا به چاقي مي توان از روش هاي مختلفي استفاده کرد. به طور مثال، با استفاده از فرمول زير مي توان وزن ايده آل را محاسبه کرد:

براي آقايان : ?? + (??? – قد) ?/?
براي خانم ها : ?? + (??? – قد) ?/?

علت چاقي در ناحيه دور کمر چيست

Fat-03

دانشمندان عقيده دارند کمتر از ? ساعت خوابيدن در شب مي‌تواند احتمال ابتلا به چاقي شکمي را در جوانان افزايش دهد . بررسي‌هاي اخير پژوهشگران آمريکايي نشان داده است جواناني که کمتر از ? ساعت در شب مي‌خوابند، سايز دور کمر بالاتري دارند.

دانشمندان دانشکده پزشکي وينستون سالم در کاليفرنياي شمالي پس از زير نظر گرفتن هزار و صد فرد ?? تا ?? ساله به مدت ? سال و بررسي ميزان خواب شبانه آنها و ميزان چربي دور شکم، چربي‌هاي زيرپوستي و چربي عروقي متوجه شدند در جوانان زير ?? سال کساني که کمتر از ? ساعت در شب مي‌خوابند بيشتر به چاقي دور شکم مبتلا مي‌شوند. در اين افراد چربي عروقي ?? درصد بالاتر از ساير افراد است در حالي که در افرادي که ? تا ? ساعت در شب مي‌خوابند چربي‌هاي عروقي ?? درصد و در افرادي که بيش از ? ساعت مي‌خوابند اين ميزان ?? درصد پايين‌تر است!