توصیه های مهم در تمرینات شکم

يکي از بزرگ‌ترين اشتباهات بسياري از ورزشکاران که به باشگاه مراجعه مي‌کنند ،‌ انجام بيش از حد تمرينات شکم و پهلو به منظور لاغري است .بايد توجه کرد که همانطور که در بدنسازي اکثر رشته هاي ورزشي وقتي يک روز روي عضله خاصي کار مي کنيم،روز بعد به آن عضله استراحت مي دهيم و تمرينات ساير عضلات را انجام مي دهيم. اين قانون بايد در مورد عضلات شکم هم رعايت شود و هر روز نبايد حرکات مخصوص به اين ناحيه را انجام داد.

کتي کيلرمربي و نويسنده کتاب تمرين هاي کتي براي هنر پيشگان در اين باره مي گويد: تمرين هاي شکمي براي ? تا حاکثر ? روز (البته در موارد خاص) در هفته موجب مي شود شما عضلات سفت، و شکم صافي پيدا کنيد و بيشتر ازآن صحيح نيست.

-انجام تمرينات شکم و پهلو ( و به طور کلي تمرين با وزنه ) به منظور از بين بردن چربي‌هاي شکم بايد متناسب با رژيم غذايي باشند ، تنها با ورزش به سختي مي‌توان به وزن مطلوب رسيد .
– تمرين بيش از حد شکم مي‌تواند موجب ناراحتي در ناحيه‌ي کمر شود . بيش از ميزان توصيه شده به تمرين اين ناحيه نپردازيد .

-اگر مايل به رسيدن سريع‌تر به هدف هستيد بهتر است برنامه‌ي غذايي خود را بيشتر تحت نظر داشته باشيد يا مدت تمرينات هوازي خود مانند دوچرخه سواري ، پياده‌روي ، دو و شنا را زيادتر کنيد. لاغري شکم و پهلو

-حرکات شکم را به آرامي انجام دهيد ، انجام سريع آنها نه تنها اثر کمتري خواهد داشت ، بلکه ناحيه‌ي کمر شما را نيز تحت فشار قرار مي‌دهد.

– برخي معتقدند که تمرينات شکمي بايد نيم ساعت طول بکشد تا مفيد باشد ،اما اگر نيم ساعت طول بکشد تا شما احساس کنيد عضلات شکمتان در تحرک هستند، پس به طور حتم حرکات را اشتباه انجام مي دهيد.نحوه انجام دادن حرکات را مجدد بازبيني نماييد و بر روي مدت زمان تمرکز نکنيد. هميشه کيفيت مهم تر از کميت است.