ایا میدانید بهترین روش برای حفظ دایمی تناسب اندام چیست؟

ايا ميدانيد بهترين روش براي حفظ دايمي تناسب اندام چيست؟
توصيه مي‌شود كه جهت كاهش وزن و ايجاد اندام متناسب، فرد با ورزش متناسب، چربي بدن خود را كاهش بدهد (حدود نيم ساعت ورزش كند چون در تمرينات و ورزش‌هاي بيشتر از نيم ساعت، مراكز اشتها هم تحريك مي‌شوند) و در عين حال با رعايت رژيم غذايي و محدود كردن كالري دچار افزايش بيش از حد توده عضلاني و افزايش وزن نشود و از طرفي به علت افزايش تحرك و مصرف كالري فرد بايد بتواند از مقادير متناسب موادغذايي استفاده نمايد و در محروميت از موادغذايي مورد علاقه خود قرار نداشته باشد.
? ما وقت نداريم روزي ??تا ?? دقيقه به طور متداوم ورزش كنيم راه حل چيست؟
اگر فردي هستيد كه فرصت ??-?? دقيقه‌اي در روز نداريد كه به طور پيوسته به ورزش بپردازيد اين مساله را انگيزه‌اي براي ورزش نكردن قرار ندهيد. شما مي‌توانيد مثلا در سه نوبت (هر بار )?? - ?? ورزش كوتاه مدت انجام بدهيد. تحقيقات اخير نشان داده‌اند كه اين ورزش‌هاي كوتاه مدت ولي چند نوبته در طول روز معادل همان يك نوبت ??-?? دقيقه در كاهش وزن و حفظ تناسب اندام و حفظ ذخيره قلبي عروقي موثر هستند. پس از اين به بعد، در محل كار خود، پس از حدود ?-? ساعت كار اداري، حدود ??-?? دقيقه به قدم زدن سريع، نرمش سبك و... بپردازيد و روزي سه بار اين كار را تكرار كنيد تا نتيجه مثبت آن را احساس كنيد.
? آيا بهتر نيست به جاي استفاده از رژيم‌هاي غذايي و يا ورزش و نرمش به سونا برويم و در هر جلسه ?kg وزن كم كنيم؟
بايد توجه كرد كساني كه در هواي گرم و يا در سونا ورزش مي‌كنند ممكن است حدود? كيلو گرم وزن را در يك جلسه ورزش از دست بدهند و بسيار خوشحال بشوند كه اين قدر سريع، راه صد ساله را طي كرده‌اند. ولي بايد توجه داشته باشيم كه قسمت اعظم اين كاهش وزن، به علت از دست دادن آب بدن است و چربي زيادي سوزانيده نشده است. پس بعد از چند جلسه كه محتوي آب بدن كم شد، ديگر آن كاهش ?kg وزن در هر جلسه اتفاق نخواهد افتاد، از طرفي با خوردن مجدد مايعات (ناشي از تشنگي)، باز هم به همان وزن قبلي بازخواهيم گشت. به علاوه به علت كاهش سريع مايعات بدن، ميزان مايع بين بافتي به سرعت كاهش مي‌يابد و بدن فرصت تطابق با اين شرايط جديد را ندارد و اين امر در ايجاد چين و چروك‌هاي پوستي نقش به سزايي دارد.
? سوال بسياري از خانم‌هاي جوان اين است كه وقتي وزن كم مي‌كنيم صورت ما سريع لاغر مي‌شود و زير چشم‌ها فرو رفته و تيره رنگ مي‌شود. راه حل چيست؟
به همه كساني كه در حال كاهش وزن هستند، خصوصا خانم‌هايي كه به مسائل زيبايي، اهميت زيادي مي‌دهند، توصيه اكيد مي‌شود كه حين كاهش وزن، حتما روزانه به مقدار مناسب آب بنوشند ? - ?( ليوان در روز) به اين ترتيب مي‌توان مايع زيربافتي بدن را افزايش داد. از طرفي به كساني كه در حال كاهش وزن مي‌باشند توصيه مي‌شود كه حتي ميزان خواب خود را در شبانه‌روز تا ?-? ساعت برسانند و در صورت امكان حداقل ?/? ساعت هنگام بعد از ظهر در حالت خوابيده استراحت كنند (ترجيحا بدون استفاده از بالش.) اين كار باعث مي‌شود تا مايع ميان بافتي به ناحيه صورت و سر رسانيده شود و در نتيجه پوست ناحيه صورت و خصوصا ناحيه زير چشم‌ها شاداب باقي بماند و از چروك‌‌شدگي و تيره رنگ شدن آنها جلوگيري شود.
بسياري از پزشكان متخصص زيبايي، معتقدند كه مصرف ميزان كافي آب به علاوه خواب كافي در طول شبانه‌روز در حفظ طراوت پوست نقش بسيار مهمي دارد و از آن به عنوان كرم مرطوب‌كننده داخلي نام مي‌برند زيرا اثري حتي بسيار بهتر از كرم‌هاي مرطوب كننده كه بر سطح خارجي پوست ماليده مي‌شود دارد.
? آيا مي‌توان به طور موضعي در جايي از بدن لاغري ايجاد كرد؟
بسياري از افراد اظهار مي‌كنند كه ما اضافه وزن نداريم و فقط شكم و يا فقط دور ران‌هاي ما بزرگ است. اولا اين افراد بايد يك بار ديگر خودشان را وزن كنند و طبق منحني‌هاي استاندارد مجددا نگاه دقيقي به اندازه توده بدني (بجز در قد/ وزن) خود بياندازند.
زيرا اكثر اين افراد اگرچه خود نمي‌دانند، اما مبتلا به اضافه وزن هستند و با كاهش اين وزن، چربي اين نواحي را هم از دست خواهند داد. البته تحقيقات نشان داده است كه اگر كاهش وزن به طور متناسب (هم ورزش و هم رعايت رژيم غذايي) ايجاد شده باشد، مقدار مطلوبي چربي و معمولا از همان مناطقي كه زائد است (شكم، دور باسن، دور بازو...) برداشته مي‌شود ولي اگر كسي فقط رژيم غذايي بگيرد و فقر حركتي داشته باشد ممكن است توده عضلاني وي از دست برود (مثلا دست‌ها و پاهاي خيلي لاغر داشته باشد) ولي در عوض توده چربي بدنش تغيير زيادي نداشته باشد.
ولي به طور كلي اگر فردي به طور صحيح وزن كم كند حدود دو سوم از وزن كم شده وي از ناحيه شكم و باسن و ران‌ها كم خواهد شد و يك سوم بقيه از ساير نواحي بدن مثل دست‌ها، صورت، سينه... كم خواهد شد. پس اگر كسي حدود ?? كيلوگرم وزن كم كند، حدود ?? كيلو از اين مقدار كم شده از ناحيه شكم، باسن و ران كم مي‌شود و در كوچك شدن سايز اين نواحي نقش به سزايي خواهد داشت. ضمنا انجام ورزش‌هايي مثل درازنشست، ورزش‌هاي كششي ناحيه لگن، كمر (با رعايت اصول صحيح) مي‌تواند در فرم دادن به ناحيه شكم و لگن كمك كننده باشد.‌