نوشیدنی با 25 مزیت برای سلامتی

خبرگزاری ˈاریکاˈ افغانستان در گزارشی اعلام کرد: براساس نتایج تحقیقات علمی، نوشیدن چای سبز که به طور فزاینده ای با استقبال فراوان در کشورهای مختلف جهان روبرو شده است ،بدلیل برخورداری از 25 مزیت مفید و درمانی ، نوشیدنی موثر برای مقابله با انواع بیماری ها شناخته شده است.

**-چای سبز و مقابله با بیماری سرطان
چای سبز خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد. آنتی اکسیدان موجود در چای سبز صد مرتبه از ویتامین ˈC ˈ و بیست و چهار مرتبه از ویتامین ˈEˈ موثرتر است. این آنتی اکسیدان به بدن کمک می کند که از سلولها در مقابل آسیب های مربوط به سرطان حفاظت کند.

**- بیماری قلبی و چای سبز
چای سبز با کاهش سطح کلسترول از بیماری قلبی پیشگیری می کند. حتی پس از حمله قلبی چای سبز از مرگ سلول های قلبی جلوگیری کرده و سرعت ترمیم سلول های قلبی را افزایش می دهد.

**چای سبز و مبارزه با پیری
چای سبز حاوی آنتی اکسیدان به اسم پلی فنول است که با رادیکال های آزاد مبارزه می کند. این آنتی اکسیدان با پیری مبارزه کرده و طول عمر را افزایش می دهد.

**چای سبز و کاهش وزن
چای سبز به کاهش وزن کمک می کند. چای سبز چربی سوز است و متابولیسم بدن را به صورت طبیعی افزایش می دهد. چای سبز کمک می کند در طول روز 70 کالری سوزانده شود.

**چای سبز و پوست
آنتی اکسیدان موجود در چای سبز از پوست در برابر تاثیرات مضر رادیکال های آزاد حفاطت می کند، که موجب چین خوردگی و پیری پوست می شوند. چای سبز همچنین علیه سرطان پوست مبارزه می کند.

** چای سبز و آرتروز
چای سبز از ابتلا به روماتیسم مفصلی پیشگیری می کند. چای سبز از غضروف ها بوسیله متوقف کردن آنزیمی که غضروف ها را تخریب می کند از آنها حفاظت می کند.

** چای سبز و استخوان ها
فلورایدی زیادی که در چای سبز موجود است بسیار مهم است. فلوراید استخوان ها را مستحکم نگه می دارد. نوشیدن روزانه چای سبز باعث حفظ تراکم استخوان ها خواهد شد.

**چای سبز و کلسترول
چای سبز سطح کلسترول را کاهش می دهد.همچنین با کاهش سطح کلسترول بد، نسبت کلسترول خوب را افزایش می دهد.

** چای سبز و چاقی
چای سبز با جلوگیری از تبدیل شدن گلوکز به چربی در سلول ها از چاقی پیشگیری می کند. رژیم غذایی سالم ، انجام ورزش و نوشیدن چای سبز از چاقی جلوگیری می کند.

**چای سبز و دیابت
چای سبز متابولیسم چربی و قند را افزایش داده، از افزایش سریع سطح قند خون جلوگیری کرده و نرخ متابولیسم را تنظیم می کند.

** چای سبز و آلزایمر
چای سبز به افزایش حافظه کمک می کند. و با وجود اینکه کمکی به درمان آلزایمر نمی کند، فرایند کاهش استیل کولین در مغز را که موجب آلزایمر می شود کندتر می کند.


** چای سبز و پارکینسون
چای سبز ازآسیب به سلول های مغزی که موجب بیماری پارکینسون می شود ،جلوگیری می کند. همچنین نوشیدن چای سبز از پیشرفت پارکینسون نیز ممانعت بعمل می آورد.

** چای سبز و بیماری کبد
چای سبز از نارسایی پیوند کبد جلوگیری می کند. تحقیقات نشان می دهد که چای سبز رادیکال های آزاد مخرب کبد چرب را از بین می برد.

** چای سبز و فشار خون بالا
چای سبز از فشار خون بالا جلوگیری می کند. نوشیدن چای سبز فشار خون را با کنترل آنژیوتانسین (که موجب فشار خون بالا می شود) پایین نگه می دارد.

** چای سبز و مسمومیت غذایی
کاچین که در چای سبز یافت می شود باکتری عامل مسمومیت غذایی را از بین می برد. همچنین سمومی را که این باکتری ایجاد می کند را دفع می کند.

** چای سبز و قند خون
قند خون با افزایش سن بالا می رود، اما پلی فینول و پلی ساکاریدهای موجود در چای سبز سطح قند خون را پایین نگه می دارد.

** چای سبز و سیستم ایمنی بدن
پلی فینول ها و فلاونوئیدهای موجود در چای سبز سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

** چای سبز و آنفولانزا و سرماخوردگی
چای سبز از ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا جلوگیری می کند. ویتامینˈ C ˈ موجود در چای سبز به درمان سرماخوردگی معمولی و آنفولانزا کمک می کند.

**چای سبز و آسم
تئوفیلین موجود در چای سبز عضلاتی را که از نایژه حمایت می کند را آرامش می بخشد، و تنگی نفس را کاهش می دهد.

** چای سبز و عفونت گوش
چای سبز به درمان عفونت گوش کمک می کند. یک گوش پاک کن را به چای سبز آغشته کرده و گوش خود را با آن تمیز کنید.

** چای سبز و تبخال
چای سبز در درمان تبخال موثر است. چای سبز را در محل تبخال کمپرس کنید.

چای سبز و پوسیدگی دندان
چای سبز باکتری ها و ویروس هایی که موجب بیماری ها دندان می شوند را از بین می برد. همچنین رشد باکتری هایی که موجب بوی بد دهان می شود را کند می کند.