14 راه برای درمان خشکی پوست

وست ما وسیع ترین عضو بدن مان است و به همین دلیل به مواظبت و توجه زیادی نیاز دارد.علاوه بر این ،افرادی که پوست خشک و حساسی دارند باید چند برابر بیشتر مراقب پوست شان باشند چون اینگونه پوست ها حساس تر هستند و در معرض آسیب های بیشتری قرار دارند.در اینجا چند توصیه برای تان داریم تا بدون نیاز به کرم و لوسیون های مرطوب کننده گران قیمت،پوستی نرم و لطیف داشته باشید.

1) زیاد آب بنوشید.متخصصان توصیه می کنند افرادی که پوست خشکی دارند نوشیدن روزی 8 لیوان آب را فراموش نکنند.این کار باعث می شود آب مورد نیاز بدن تامین شود و رطوبت لازم به پوست برسد.

2) شب ها یک نوشیدنی مفید بخورید.می توانید یک لیوان شیر را با یک یا دو قاشق چای خوری روغن بادام مخلوط کنید و قبل از اینکه به رختخواب بروید آن را سر بکشید.

3) برای درمان خشکی پوست تان از روغن بچه استفاده کنید چون لوسیون های مرطوب کننده برای بزرگسالان اغلب ترکیبات شیمیایی مختلفی دارند که پوست شما را خشک تر می کنند.

4) قبل از اینکه به حمام بروید مقداری عسل روی پوستتان بمالید و بگذارید 5 تا 10 دقیقه بماند.عسل یکی از بهترین مرطوب کننده های طبیعی است.

5) یکی از قدیمی ترین روشها برای رطوبت رسانی به پوست استفاده از حمام شیر است که البته کمی هم اشرافی است چون از هزاران سال پیش ملکه ها عادت داشتند برای تمیزی و درخشندگی پوستشان از این حمام استفاده کنند . پس اگر دلتان می خواهد با خانواده های اشرافی همذات پنداری داشته باشید کافیست در وان حمام با آب گرم،کمی هم شیر بریزید و در آن غوط ه ور شوید.می بینید که پوستتان مرطوب و درخشان تر می شود.

6) به جای اینکه برای مرطوب کردن دستتان به دنبال کرم های گران قیمت باشید ،می توانید کمی روغن کنجد را از عطاری ها بخرید و بعد از حمام پوستتان را با آن چرب کنید.

7) روغن نارگیل و روغن آووکادو هم برای رفع خشکی پوست انتخاب های خوبی هستند.

8)برای برطرف کردن خشکی پوست دستها می توانید از آرد جوی دوسر استفاده کنید و قبل از شستن دستها کمی از این آرد را روی دست هایتان بمالید.

9) استفاده از روغن گلیسیرین هم یک روش خوب برای برطرف کردن خشکی پوست است.

10) باید بدانید که آب جوش پوست شما را خشک تر می کند .پس سعی کنید هنگام حمام کردن به جای استفاده از آب داغ از آب ولرم استفاده کنید.

11) صابونی که از آن استفاده می کنید هم در خشکی پوست شما تاثیر گذار است. بهتر است سراغ خرید صابون های گیاهی بروید چون فاقد هر گونه ترکیبات شیمیایی مضر هستند.این کاررا امتحان کنید . می بینید که پوستتان کمترخشک می شود.

12) اگر از آن دسته خانم هایی هستید که مرتب به تمیزی خانه و استفاده از شوینده های مختلف فکر می کنید باید بدانید که این مواد شیمیایی در خشکی و ایجاد ترک های پوستی دست ها موثرند . بنابراین هنگام کار با این شوینده ها حتما از دستکش های پلاستیکی استفاده کنید.

13) اگر بعد از هر بار شستن صورتتان احساس خارش دارید این روش را امتحان کنید:یک عدد زرده تخم مرغ را با یک قاشق چای خوری روغن زیتون و همین مقدار آب پرتقال مخلوط و چند قطره گلاب و آب لیمو به آن اضافه کنید.این محلول را با پنبه روی صورتتان بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند.بعد صورتتان را با آب ولرم بشویید.

14) اگر زانوهای شما به دلیل خشکی پوستتان ترک خورده یک پوست موز بردارید و سطح داخلی آن را روی زانوها بکشید.می بینید که این ترکها نرم شده و کم کم ناپدید می شوند.