چگونگی روند طب سوزنی در کاهش وزن

کلينيک ايده آل- در اين روزها چاقي يک مشکل رايج است که در بسياري از بزرگسالان و کودکان ديده مي‌شود. شايع‌ترين علل چاقي مصرف بيش از حد تنقلات، ورزش نکردن مناسب (پياده‌روي، شنا، دوچرخه‌سواري و غيره)، رژيم غذايي ناسالم، استرس، شيوه زندگي ناصحيح و غيره مي‌باشد. اضافه وزن نه تنها بدن شما را تحت تأثير قرار مي‌دهد بلکه باعث مشکلات بسياري در سلامتي مي‌شود؛ به همين دليل بسياري از مردم وزن بدن خود را تحت کنترل قرار مي‌دهند.
چگونگي لاغري با طب سوزني
طب‌سوزني اين روزها به عنوان بهترين و راحت‌ترين روش مورد استفاده براي کاهش وزن است. اين تکنيکي (درمان سنتي چيني) است که سوزن در نقاط خاصي از بدن وارد مي‌شود که مي‌تواند اعصاب خاصي را تحريک کند و باعث درمان درد و بيماري‌هاي خاص در انسان را مي‌شود. اين فرآيند يک درمان طبيعي است و در صورتي‌که توسط متخصص باتجربه انجام شود، هيچ عوارض جانبي مضري بر روي سلامتي ندارد. با تمام اين دلايل، طب سوزني به عنوان يک ابزار مؤثر در کاهش وزن داراي محبوبيت زيادي شده است. طب‌سوزني کمک مي‌کند تا استرس و اضطرابي که از نتيجه رژيم لاغري است درمان کند. دليل اصلي اين است که طب سوزني باعث رفع انسداد جريان «qi» (نيروي حيات در زبان چيني) مي‌شود و باعث آزاد شدن گرفتگي و بازگرداندن تعادل بين ين و يانگ (فلسفه ي چيني – نيروي فعل و مذکرکاينات که باهم جفت است) مي‌شود. سوزن‌هاي نازک در طول مسيرهاي انرژي خاصي وارد مي‌شوند که باعث تنظيم توليد هورمون‌هاي خاص مي‌شود که نقش اوليه را در متابوليسم، تنظيم اشتها و جذب مواد غذايي ايفا مي‌کنند. فردي که به دنبال طب‌سوزني لاغري است به ياد داشته باشد که اين فرايند طب‌سوزني به تنهايي نمي‌تواند کمک به کاهش وزن کند. اين روش به عنوان يک درمان مکمل است که بايد با رژيم غذايي مناسب و سالم (شامل مقدارزيادي از ميوه هاي تازه، غلات سبوسدار، سبزيجات، و استفاده از حداقل روغن، چربي، غذاهاي آماده، قند و غيره)، ورزش منظم، زندگي کم استرس و غيره همراه شود. طب‌سوزني هورمون‌هاي خاص و فرآيندهاي فيزيولوژيکي را دستکاري مي‌کند تا به تعادل داخلي مورد نظر برسد که فرآيند کاهش وزن را بهينه مي‌کند و در نهايت باعث لاغري مي‌شود. طب‌سوزني سطوح استرس، سرکوب اشتها (هورمون‌هاي گرسنگي) و اصلاح خروجي هيپوفيز را براي کاهش وزن نه به طور جادويي بلکه به تدريج کنترل مي‌کند. در ادامه نکاتي در اين باره آورده شده است؛
مديريت استرس:
در اينجا سوزن‌هاي نازک و سترون به داخل بدن وارد شده که آزاد شدن اندورفين را تحريک مي‌کند و باعث آرامش مي‌شود. استرس بيش از حد، اضطراب و سرخوردگي باعث خوردن زياد مي‌شود که يکي از دلايل چاقي است. بنابراين با اين روش پرخوري مي‌تواند کاهش يابد که در نتجه اين است که طب‌سوزني استرس و اضطراب را کنترل کرده است؛ به اين ترتيب به کاهش وزن مورد نظر کمک خواهد کرد.
کنترل هورمون گرسنگي:
هورمون گرلين (Ghrelin=گرسنگي) عمدتا مسئول ايجاد احساس گرسنگي است و هورمون لپتين مسئول مهار اشتها و ايجاد احساس سيري در فرد است. طب‌سوزني کمک مي‌کند که سطوح اين هورمون‌ها تغيير يابد و بنابراين باعث القاي احساس سيري و کاهش غير ضروري گرسنگي و در نهايت کمک به کاهش وزن مورد نظر مي‌کند.
اصلاح خروجي هيپوفيز:
ترشحات غده هيپوفيز بر ميزان متابوليسم اثر مي‌گذارد و کمک به تحريک غده تيروئيد مي‌کند. فرآيند طب‌سوزني به هيپوتالاموس انرژي دوباره مي‌دهد و غدد هيپوفيز را تحريک مي‌کند که به نوبه خود کمک به فعال کردن غده تيروئيد کم کار و سرعت بخشيدن به متابوليسم بدن مي‌شود. اين عمل به طور اتوماتيک باعث مي‌شود بدن از چربي غير فعال و ذخيره شده استفاده کند و اين در نهايت به کاهش وزن بدن شما کمک خواهد کرد.
نکات زير توضيح مي‌دهد که چگونه طب‌سوزني باعث کاهش وزن مي‌شود.
اول از همه نقاط مورد فشار انتخاب شده بستگي بالايي به فرد مورد نظر دارد. اين سوزن‌ها در اين نقاط وارد شده و حدود 30 تا 45 دقيقه در هر جلسه از درمان نگه داشته مي‌شود. اين فرايند بر روي تغيير سبک زندگي براي کاهش وزن متمرکز است. اين فرايند کمک به کنترل واکنش‌هاي متابوليکي مي‌کند که وزن را تحت تأثير قرار مي‌دهد. تحريک نقطه با طب‌سوزني کمک به کاهش ميل به غذا، سرعت بخشيدن به متابوليسم و بهبود گردش همه چيز مي‌شود.
درمان يک يا دوبار در هفته برنامه‌ريزي مي‌شود و اين عمل حدود 9 تا 12 هفته ادامه مي‌يابد تا به کاهش وزن مورد نظر برسد. درمان طب سوزني شامل ترکيبي از طب‌سوزني بدن و گوش، تمرينات تنفسي، مکمل‌هاي گياهي، ماساژ شکم و توصيه‌هاي غذايي و شيوه زندگي است. همچنين اين روش سطوح کلسترول را کاهش مي‌دهد و نقاط انتخاب شده به بهبود گردش خون، آرام کردن سيستم عصبي کمک خواهد کرد. بنابراين براي طب سوزني لاغري بايد به طور منظم با شرکت در جلسات به کاهش وزن مورد نظر برسيد.