لیپوماتیک و نتایج آن در لاغری

جراحي ليپوماتيک جديدترين ليپوساکشن است که ليپوساکشن انفراسونيک نام دارد. در اين روش چربي‌ها با کمک حرکات ارتعاشي کانولا به صورت ذرات ريز در مي‌آيد و از بدن خارج مي‌شود. در روش‌هاي گذشته از‌جمله ليپوساکشن مشکلاتي وجود داشت که باعث شد بعد از مدتي از محبوبيت اين روش کاسته شود. به عنوان مثال براي خارج کردن حجم چربي از بدن نياز به بيهوشي و بستري شدن در بيمارستان بود، همچنين حجم چربي کمتري خارج مي‌شد و ميزان خونريزي تورم و درد بيشتر بود، ضمنا بيمار تحت بيهوشي عمومي و خطرات آن قرار مي‌گرفت و احتمال آمبولي نيز بيشتر بود. براي همين امروزه روش ليپوماتيک جايگزين روش‌هاي گذشته شده است. ليپوماتيک روشي کاملا سرپايي است و نيازي به بيهوشي نيست. همچنين خطر آمبولي در اين روش بسيار کمتر از روش‌هاي قبلي ديگر است. همچنين بعد از ليپوماتيک افراد با مشکل افتادگي پوست مواجه نمي‌شوند، چرا‌که به ليفت پوست هم کمک مي‌کند. بعد از انجام ليپوماتيک نياز است که افراد بين 3 تا 7روز استراحت داشته باشند و زماني که بايد از گن‌هاي مخصوص بعد از عمل استفاده کنند، 2‌هفته است.

ليپوماتيک براي چه نواحي انجام مي‌شود؟
ليپوماتيک براي لاغري موضعي شکم، پهلو، ران، ساق پا و اطراف زانو، ناحيه پشت، صورت شامل‌ رفع غبغب همچنين بازو استفاده مي‌شود.

چگونه مي‌توان نتيجه بعد از ليپوماتيک را بهتر کرد؟
دوري جستن از غذا‌هاي نمکي و چربي در ماه اول از ليپوماتيک ايده‌آل است و به‌طور کلي کاهش يک تا 3سايز بعد از عمل مناسب است. ماساژ بعد از ليپوماتيک با لوسيون در کاهش ورم کمک مي‌کند.