10 ماده معجزه گر در لاغری

نوشیدن 5 فنجان از این چای در روز كمك می‌كند كه وزنتان را به میزان زیادی كم كنید و نكته جالب اینكه بیشتر این كاهش وزن در ناحیه دور شكم اتفاق می‌افتد.
اگر می‌خواهید وزنتان را كاهش دهید بهتر است بدانید كه فقط با كم خوردن این كار میسر نمی‌شود بلكه می‌توانید با افزودن برخی از مواد خوراكی موثر، وزن خود را بیشتر و سریعتر كم كنید.
كارشناسان تغذیه در این مقاله جدید 10 ماده خوراكی را معرفی كرده‌اند كه اگر آنها را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه كنید موفق می‌شوید تا چند كیلو اضافه وزن خود را كاهش دهید و زودتر لاغر شوید.
در این مقاله كه در مجله تغذیه به چاپ رسیده فهرست این 10 ماده معجزه‌گر منتشر شده است:

فلفل تند
افزودن مقداری فلفل تند به غذای روزانه به كم كردن وزن كمك می‌كند. مطالعات نشان می‌دهد كه اگر در هنگام صبح یك صبحانه تند و فلفلی را انتخاب كنید در وعده ناهار حجم غذای كمتری را تهیه كرده و می‌خورید. به نظر می‌رسد ماده موجود در فلفل تند و قرمز موسوم به « كاپسایسین » این تاثیر را بر جای می‌گذارد. بررسی‌ها نشان می‌دهد كه این ماده در واقع اشتها را كاهش می‌دهد. به گفته كارشناسان؛ تخم مرغ فلفلی در وعده غذایی صبحانه می‌تواند گزینه مناسبی برای این منظور باشد.

گریپ فروت
كارشناسان در آزمایشات خود دریافته‌اند كه خوردن نصف میوه گریب فروت قبل از هر وعده غذایی و یا نوشیدن آب این میوه سه نوبت در روز می‌تواند به كاهش وزن كمك كند. این میوه سحرآمیز حاوی فیتو موادشیمیایی است كه باعث كاهش میزان انسولین می‌شوند و بدن را ترغیب می‌كنند كه به جای ذخیره چربی، كالری‌ها را سوزانده و به انرژی تبدیل كند.

دارچین
این ادویه مفید و بی‌نظیر نه تنها به كاهش وزن كمك می‌كند بلكه خواص بسیار دیگری نیز برای سلامتی دارد. این ادویه روی ترشحات انسولینی تاثیر می‌گذارد. بعلاوه برای بهره‌مندشدن از مزایای دارچین نیازی به مصرف مقدار زیاد آن نیست بلكه با خوردن مقادیر بسیار كمی می‌توان از این خواص سودمند بهره‌مند شد. مطالعات نشان می‌دهد كه مصرف فقط یك چهارم قاشق چایخوری دارچین در روز برای پایین آوردن قندخون، كلسترول و چربی تری گلیسیرید كافی است.

چای رازیانه
رازیانه نیز علاوه بر كمك به كاهش وزن مزایای بسیاری برای بدن دارد. رازیانه نیز علاوه بر كمك به كاهش وزن مزایای بسیاری برای بدن دارد. این گیاه منبع غنی از املاحی چون پتاسیم، منگنز و كلسیم و همچنین ویتامین‌های B و C است. اما در مورد كاهش وزن این گیاه تاثیر دوگانه دارد به طوری كه هم اشتها را كاهش می‌دهد و هم متابولیسم و سوخت وساز مواد غذایی را در بدن افزایش می‌دهد كه هر دو فرآیند برای از دست دادن وزن اضافی مفید هستند.

سالاد
مصرف سالاد حاوی كالری اندك قبل از خوردن هر وعده غذایی به كاهش وزن كمك می‌كند. در واقع سالاد پیش از غذا حجم زیادی از معده را پر می‌كند و باعث می‌شود كه زودتر احساس سیری كنید كه به این ترتیب از حجم غذایتان كاسته می‌شود.

چای سبز
این نوشیدنی اثرات مطلوب چندگانه روی بدن دارد. مطالعات نشان می‌دهد كه نوشیدن 5 فنجان چای سبز در روز كمك می‌كند كه وزنتان را به میزان زیادی كم كنید و نكته جالب اینكه بیشتر این كاهش وزن در ناحیه دور شكم اتفاق می‌افتد.

كرفس
این سبزی منبع غنی از فیبر خوراكی و فولیت است كه مصرف آن به همراه سالاد یا بعنوان میان وعده برای كم كردن وزن توصیه می‌شود.

عدس
این ماده غذایی در عین حال كه شما را خوب سیر می‌كند اما معده‌تان را انباشته از كالری نخواهد كرد و البته ارزش غذایی بالایی نیز دارد. اغلب اوقات می‌توان عدس را جایگزین گوشت گرد. عدس هم مانند كرفس حاوی فیبر و فولیت زیاد است كه احساس سیری را در مصرف كننده ایجاد می‌كند.